Information System VŠTE

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2014

    1. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 268 pp. ISBN 978-80-247-5037-8.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 26/11/2014 09:06.

    2013

    1. ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Stanislav MARTINÁT, Jaroslav KNOTEK, Tomáš KUČERA, Zuzana BALOUNOVÁ, White BARAVALLE and Josef RAJCHARD. A model for the identification of areas favourable for the development of tourism: A case study of the Šumava Mts. and South Bohemia tourist regions (Czech Republic). Moravian Geographical Reports. Brno: Academy of Sciences of the Czech Republic, 2013, roč.21, č.1, p. 25-40. ISSN 1210-8812.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:35.
    2. SLABÁ, Marie. Evaluation of selected universities websites. In Rojík Stanislav. Konkurence : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2013, p. 251-262. ISBN 978-80-87035-73-3.
      Name in Czech: Hodnocení webových stran vybraných vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: university; marketing communication; internet; websites evaluation

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 7/5/2014 14:48.
    3. MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ and Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století (Trade Business in the 21st Century). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4.
      Name (in English): Trade Business in the 21st Century
      RIV/75081431:_____/13:00000341 Textbook. Economics. Czech. Czech Republic.
      Mulačová, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bednářová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kučera, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Simotová, Vendula (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Slabá, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/4/2014 14:17.
    4. SLABÁ, Marie. Theoretical aspect of univerzity marketing. In Drive your knowledge be a scientist, 9th International Bata Conference : sborník příspěvků. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013, p. nestránkováno, 7 pp. ISBN 978-80-7454-248-0.
      Name in Czech: Teoretické aspekty marketingu vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Marketing; university; marketing mix; marketing mix tools

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 29/7/2013 10:14.

    2012

    1. SLABÁ, Marie. Analysis of stakeholders at public universities. In Modern and current trends in the public sector research. 2012. ISBN 978-80-210-5715-9.
      Name in Czech: Analýza stakeholderů veřejných vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: stakeholder, public university; analysis of stakeholders, basic groups of stakeholders of public universities
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:15.
    2. SLABÁ, Marie. Analysis of stakeholders at Public Universities. In 16th International Conference on Modern and Current Trends in the Public Sector Research. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 269-277. ISBN 978-80-210-5822-4.
      Name in Czech: Analýza stakeholderů na veřejných vysokých školách
      RIV/75081431:_____/12:00000398 Proceedings paper. Management, administration and clerical work. English. Czech Republic.
      Slabá, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Stakeholder; public university; analysis of stakeholders; basic groups of stakeholders of public universities

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 13/4/2015 16:31.
    3. SLABÁ, Marie and Pavel ROUSEK. Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic. In Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků. 1.vyd. Zlín: Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics, 2012, p. nestránkováno, 8 pp. ISBN 978-80-7454-013-4.
      Name in Czech: Vývoj turismu a marketing v oblasti turismu v České republice
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Tourism; capacity; occupancy; foreign currency expenses and incomes; marketing; marketing communication; internet; social networks; mobile technologies

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 11/2/2013 09:41.
    4. SLABÁ, Marie and Kamila ZELINKOVÁ. Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen (Communication mix in higher education institutions). In Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. 117-128. ISBN 978-80-7468-049-6.
      Name in Czech: Komunikační mix vysokoškolských institucí
      Name (in English): Communication mix in higher education institutions
      Economics. German. Czech Republic.
      Keywords in English: marketing; marketing communication; university; marketing communication mix

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 18/11/2014 07:55.
    5. SLABÁ, Marie. Marketing as a tool of escalation of competitiveness of universities. In Šiška Vladislav. Konkurence : sborník příspěvků. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 143-151. ISBN 978-80-87035-53-5.
      Name in Czech: Marketing jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: marketing; marketing mix; communication mix; university

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:28.
    6. SLABÁ, Marie. Marketing models. In Hojdarová Marie, Hanáček Miroslav. Konference – Matematika v ekonomické praxi : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 191-198. ISBN 978-80-87035-62-7.
      Name in Czech: Marketingové modely
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: marketing; marketing models; marketing mix Introduction

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:29.
    7. SLABÁ, Marie. Nové trendy v cestovním ruchu a marketing cestovního ruchu (New trends in tourism and marketing of tourism). In Jaromír Rux; Jiří Šup. Aktuální problémy cestovního ruchu : Nové trendy a technologie v cestovním ruchu : sborník z mezinárodní konference. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 229-234. ISBN 978-80-87035-56-6.
      Name (in English): New trends in tourism and marketing of tourism
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Tourism; marketing; event marketing; Internet; Ecotourism; Dark Tourism; Couch surfing; Volunteer Tourism; ResponsibleTravel

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 5/11/2012 11:47.
    8. SLABÁ, Marie. Websites as an effective tool of marketing communication of universities. In Nové trendy 2012 : sborník příspěvků. 1. vyd. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o., 2012, p. 233-242. ISBN 978-80-87314-29-6.
      Name in Czech: Webové stránky jako efektivní nástroj marketingové komunikace
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Marketing communication; universities; websites; internet

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:32.

    2011

    1. SLABÁ, Marie. Internet: Effective tool of marketing communication of universities. In Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 12 pp. ISBN 978-80-7454-013-4.
      Name in Czech: Internet: Efektivní nástroj marketingové komunikace vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: marketing communication; electronic communication; Internet; university

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:33.
    2. SLABÁ, Marie. Vývoj návštěvnosti v hromadných ubytovacích zařízeních (Development of occupancy in collective accommodation establishment). In Regionální rozvoj a cestovní ruch : sborník z konference. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2011, p. 230-240. ISBN 978-80-87035-44-3.
      Name (in English): Development of occupancy in collective accommodation establishment
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: tourism; economic crisis; occupancy; collective accommodation establishment

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 31/1/2012 13:30.

    2010

    1. SLABÁ, Marie. Marketing educational institutions - history and current situation in the present chaotic market environment. In Infusing Research and Knowledge in South-East Europe. Thessaloniki: South-East European Research Centre, 2010, p. 296-313. ISBN 978-960-9416-03-0.
      Management, administration and clerical work. English. Greece.
      Keywords in English: Marketing; marketing communication; educational institution; internet; turbulence

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:34.
    2. SLABÁ, Marie. Stakeholder Circle Methodology. In Míková Irena. Sborník příspěvků z vědecké konference doktorandů, studentů magisterského studia a mladých vědeckých pracovníků pořádané na Fakultě managementu VŠE. 1. vyd. Jindřichův Hradec: Oeconomica, 2010, p. 84-92. ISBN 978-80-245-1750-6.
      Management, administration and clerical work. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Stakeholder; stakeholder management; stakeholder mapping; stakeholder analysis; Stakeholder Circle; marketing communication

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:35.

    2008

    1. SLABÁ, Marie. Public Private Partnership in Tourism. In The Third Annual Conference on Public Policy and Management. Indie – Bnagalore: Indian Institute of Management, 2008, 27 pp.
      Name (in English): Public Private Partnership in Tourism
      Economics. English.
      Keywords in English: Public Private Partnership; Tourism; Destination Management; Project; Principles

      Changed by: Ing. Marie Slabá, Ph.D., učo 7719. Changed: 5/1/2011 15:58.
Displayed: 22/11/2024 14:30