D 2012

Nové trendy v cestovním ruchu a marketing cestovního ruchu

SLABÁ, Marie

Basic information

Original name

Nové trendy v cestovním ruchu a marketing cestovního ruchu

Name (in English)

New trends in tourism and marketing of tourism

Authors

SLABÁ, Marie

Edition

1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu : Nové trendy a technologie v cestovním ruchu : sborník z mezinárodní konference, p. 229-234, 6 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87035-56-6

Keywords (in Czech)

Cestovní ruch; marketing; event marketing; internet; ekoturismus temné cestování; couch surfing; dobrovolnické cestování; zodpovědné cestování

Keywords in English

Tourism; marketing; event marketing; Internet; Ecotourism; Dark Tourism; Couch surfing; Volunteer Tourism; ResponsibleTravel
Changed: 5/11/2012 11:47, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Cestovní ruch stejně tak jako všechna ostatní odvětví byl ovlivněn celosvětovou finanční a hospodářskou krizí. Cestovní ruch je považováno za jedno z nejvíce postižených odvětví. K zmírnění dopadů hospodářské krize jsou v oblasti cestovního ruchu využívány nové trendy, které jsou spojeny nejen s rozvojem nových technologií, ale odráží i nové trendy v životním stylu. Tento článek se zabývá nejnovějšími světovými trendy v cestovním ruchu zejména, mezi něž můžeme zahrnout například ekoturismus, couch surfing, dark turismus, či zodpovědné cestování. Nové trendy cestovního ruchu se také odráží v jeho marketingu a to zejména v oblasti využívání event marketingu a nových technologií (zejména pak internetu a mobilního marketingu) v rámci marketingové komunikace.