SLABÁ, Marie and Pavel ROUSEK. Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic. In Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků. 1.vyd. Zlín: Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics. p. nestránkováno, 8 pp. ISBN 978-80-7454-013-4. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic
Name in Czech Vývoj turismu a marketing v oblasti turismu v České republice
Authors SLABÁ, Marie and Pavel ROUSEK.
Edition 1.vyd. Zlín, Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012.
Publisher Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7454-013-4
Keywords (in Czech) Turismus; kapacita; návštěvnost; devizové příjmy a výdaje; marketing; marketingová komunikace; internet; sociální sítě; mobilní technologie
Keywords in English Tourism; capacity; occupancy; foreign currency expenses and incomes; marketing; marketing communication; internet; social networks; mobile technologies
Tags A_IBW, A_MAM, IBW, IBW_H, KCRM1, MAA, MAE, MAK, MAM1, MAM2, MAR, MARK, MAZ, MIE, MOP, S_IBW_A, S_MAM
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 11/2/2013 09:41.
Abstract
This article focuses on the development of tourism in the Czech Republic after global economic crisis in 2007. We can see a negative impact of tourism in lots of indicators. Author focuses mainly on the development of occupancy at collective accommodation establishments, capacity of collective accommodation establishments and foreign currency balance from incoming and outgoing tourism. The author analyzes the number of domestic and foreign guests at collective accommodation in more detail and focuses on the prediction on the basis of coefficient of determination. After the global economic crisis it was necessary to adopt new trends in marketing and marketing communication to attract customers.
Abstract (in Czech)
Tento článek se zaměřuje na vývoj turismu v České republice po globální ekonomické krizi v roce 2007. Negativní dopady krize na oblast turismu je možné vidět v celé řadě indikátorů. Autoři se zaměřují zejména na vývoj návštěvnosti v hromadných ubytovacích zařízeních, kapacitu hromadných ubytovacích zařízení a bilanci devizových příjmů a výdajů z příjezdového a výjezdového cestovního ruchu. Autoři detailně analyzují počet domácích a zahraničních hostů v hromadných ubytovacích zařízeních a zaměřujíce na predikci na základě výpočtu koeficientu determinace. Po globální ekonomické krizi bylo nutné přijmout i v oblasti marketingu a marketingové komunikace nové trendy pro oslovení zákazníků v oblasti cestovního ruchu.
PrintDisplayed: 28/3/2024 22:20