MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ and Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století (Trade Business in the 21st Century). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Obchodní podnikání ve 21. století |
Name (in English) | Trade Business in the 21st Century |
Authors | MULAČOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr MULAČ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra BEDNÁŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lukáš KUČERA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Vendula SIMOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie SLABÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Praha, 520 pp. Finanční řízení, 2013. |
Publisher | Grada Publishing |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Textbook |
Field of Study | 50200 5.2 Economics and Business |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/75081431:_____/13:00000341 |
Organization unit | Institute of Technology and Business in České Budějovice |
ISBN | 978-80-247-4780-4 |
Keywords (in Czech) | obchodní podnikání; maloobchod; velkoobchod; mezinárodní obchod; chování spotřebitele |
Keywords in English | trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour |
Tags | KCRM1, KCRM2, KST1, MAA, MAK, MAM_1, MAM_1a, MAM_2, MAM_2a, MAR, MARK, MAR_a, MAV, MAV_a, MAZ, MRS, OBC, OBP_1, OBP_2, PRO_2, riv13 |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/4/2014 14:17. |
Abstract |
---|
Obchodní podnikání doznalo za posledních několik desetiletí význačného rozvoje a v 21. století představuje jednu z klíčových oblastí fungování globálně propojené ekonomiky. Tato publikace nabízí ucelený výklad z problematiky obchodního podnikání a syntetizuje stěžejní poznatky z řady souvisejících oborů. Text je pro větší názornost rozdělen do pěti tematických oddílů. Část I. seznamuje čtenáře se základními pojmy a souvislostmi z oblasti obchodu, vymezuje postavení obchodních firem na trhu a nastiňuje tendence předpokládaného budoucího vývoje této oblasti. Část II. již nahlíží na problematiku optikou vlastníků a managementu, jsou zde vysvětleny nejdůležitější oblasti řízení jednotlivých činností obchodní firmy. Část III. se podrobně zabývat chováním spotřebitele a marketingovými vlivy, jimiž na něj obchodník působí. Část IV. pojednává o činnostech specifických pro obchodní firmy a o přístupech k jejich řízení a realizaci. Část V. je pak věnována mezinárodnímu obchodu a jeho klíčové roli v soudobé tržní ekonomice. Text knihy je prokládán zajímavými tabulkami a grafy, za každou kapitolou je umístěna případová studie. Výklad je dále doplněn množstvím řešených praktických příkladů. |
Abstract (in English) |
---|
The trade business has undergone a significant amount of development in the last few decades and that is one of the key areas of a functioning and globally connected economy in the 21st Century. A comprehensive interpretation of the problems in trade and business is covered in the book, as well as the key findings from many fields that are also contained in this publication. This textbook is divided into five thematic sections for the purposes of convenience. The basic concepts and relations in trade, such as defining the status of retail companies in the market trends and outlined the probable development of this area, are introduced in Part I. Many issues are examined from the point of view of business owners and management in Part II. The most important areas of business activities of trading companies are explained in Part III. Consumer behaviour and those marketing tools used by retailers to influence the consumers in their decision-making process are concentrated upon in Part IV. The activities that are specifically used in trade and business firms, as well as those particular strategies and methods that are employed by management as well as the realization of those activities, are discussed in Part V. There is also some focus on international trade and its key role within the contemporary market economy. This textbook is interspersed with interesting tables and graphs. Each chapter contains a case study. The comments given are further enhanced by a set of solved practical examples. |
PrintDisplayed: 13/10/2024 00:17