SLABÁ, Marie. Nové trendy v cestovním ruchu a marketing cestovního ruchu (New trends in tourism and marketing of tourism). In Jaromír Rux; Jiří Šup. Aktuální problémy cestovního ruchu : Nové trendy a technologie v cestovním ruchu : sborník z mezinárodní konference. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 229-234. ISBN 978-80-87035-56-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nové trendy v cestovním ruchu a marketing cestovního ruchu
Name (in English) New trends in tourism and marketing of tourism
Authors SLABÁ, Marie.
Edition 1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu : Nové trendy a technologie v cestovním ruchu : sborník z mezinárodní konference, p. 229-234, 6 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87035-56-6
Keywords (in Czech) Cestovní ruch; marketing; event marketing; internet; ekoturismus temné cestování; couch surfing; dobrovolnické cestování; zodpovědné cestování
Keywords in English Tourism; marketing; event marketing; Internet; Ecotourism; Dark Tourism; Couch surfing; Volunteer Tourism; ResponsibleTravel
Tags KCRM1, MAA, MAA; MAR; MAK; MAM_1; MAM_2, MAR, MARK, MAR_a
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 5/11/2012 11:47.
Abstract
Cestovní ruch stejně tak jako všechna ostatní odvětví byl ovlivněn celosvětovou finanční a hospodářskou krizí. Cestovní ruch je považováno za jedno z nejvíce postižených odvětví. K zmírnění dopadů hospodářské krize jsou v oblasti cestovního ruchu využívány nové trendy, které jsou spojeny nejen s rozvojem nových technologií, ale odráží i nové trendy v životním stylu. Tento článek se zabývá nejnovějšími světovými trendy v cestovním ruchu zejména, mezi něž můžeme zahrnout například ekoturismus, couch surfing, dark turismus, či zodpovědné cestování. Nové trendy cestovního ruchu se také odráží v jeho marketingu a to zejména v oblasti využívání event marketingu a nových technologií (zejména pak internetu a mobilního marketingu) v rámci marketingové komunikace.
Abstract (in English)
Tourism like other branches of industry was affected by global financial and economic crisis. Tourism is judged as a one of the most depressed branches of industry. The new trends that are connected not only with development of new technologies, but also with new trends in life style are used for reduction of economic crisis’s impact in tourism. This article deals with the newest global trends in tourism. Among these new trends it is possible to involved ecotourism, couch surfing, dark tourism, or responsible travel. New trends in tourism are also connected with marketing of tourism – and mainly in event marketing and new technologies (especially internet and mobile marketing) in marketing communication.
PrintDisplayed: 24/4/2024 22:05