-
VOCHOZKA, Marek; Petr JUNGA; Jaromír VRBKA; Jakub HORÁK; Veronika MACHOVÁ and Tomáš KRULICKÝ. Expertní studie na určení průměrné životnosti staveb (Expert study to determine the average service life of buildings). České Budějovice: Expertní studie na určení průměrné životnosti staveb, 2021, 196 pp.
Name (in English): Expert study to determine the average service life of buildings
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: service life of buildings; wear and tear; depreciation; life cycle of buildings
Changed by: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Changed: 15/11/2022 13:28. -
MARTÍŠKOVÁ, Petra and Roman ŠVEC. E-shops and customer feedback: experience by Czech B2C customers. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2017, vol. 10, No 1, p. 72-83. ISSN 1805-9112.
Name in Czech: E-shopy a zákaznická zpětná vazba: zkušenosti českých B2C zákazníků
Management, administration and clerical work. English. Czech Republic.
Keywords in English: e-shops; Czech B2C customers; customer feedback; reply to customer feedback
Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 18/4/2018 08:28. -
HUMLEROVÁ, Veronika and Petra MARTÍŠKOVÁ. EVALUACE KARIÉRNÍCH KOTEV STUDENTŮ BAKALÁŘSKÉHO STUDIA EKONOMICKÉHO ZAMĚŘENÍ (AN EVALUATION OF CAREER ANCHORS OF BBA STUDENTS IN BUSINESS). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2017, vol. 5, No 6, p. 39-44. ISSN 1339-3189.
Name (in English): AN EVALUATION OF CAREER ANCHORS OF BBA STUDENTS IN BUSINESS
Economics. Czech. Slovakia.
Keywords in English: career planning; career anchors; individual career management; self-management
Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 18/4/2018 08:27. -
MARTÍŠKOVÁ, Petra; Veronika HUMLEROVÁ and Antónia ŠTENSOVÁ. NOVÝ ZPŮSOB OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ V PODOBĚ „GDPR“ OČIMA VEŘEJNOSTI (NEW WAY OF DATA PROTECTION IN THE FORM OF„GDPR“ FROM THE POINT OF VIEW OF THE PUBLIC). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2017, vol. 5, No 6, p. 1-11. ISSN 1339-3189.
Name (in English): NEW WAY OF DATA PROTECTION IN THE FORM OF„GDPR“ FROM THE POINT OF VIEW OF THE PUBLIC
Economics. Czech. Slovakia.
Keywords in English: GDPR; General Data Protection Regulation; content analysis of opinions
Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 17/4/2018 15:32. -
ŠVEC, Roman and Petra MARTÍŠKOVÁ. PREFERENCE ZÁKAZNÍKŮ PŘI VÝBĚRU POTRAVINÁŘSKÝCH PRODEJEN (CUSTOMER PREFERENCES WHEN CHOOSING A FOOD STORE). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2017, vol. 5, No 3, p. 128-138. ISSN 1339-3189.
Name (in English): CUSTOMER PREFERENCES WHEN CHOOSING A FOOD STORE
Economics. Czech. Slovakia.
Keywords in English: customer preferences; choice of retail store; food store; Czech Republic
Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 17/4/2018 15:02. -
SOLAROVÁ, Petra and Roman ŠVEC. Customer relationship management (CRM) in small brick-and-mortar retail shops: Back to the essence of CRM. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth. 1. vydání. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA), 2016, p. 1279-1286. ISBN 978-0-9860419-6-9.
Name in Czech: Řízení vztahů se zákazníky (CRM) v malých kamenných maloobchodních prodejnách: Zpátky k podstatě CRM
RIV/75081431:_____/16:00000946 Proceedings paper. Management, administration and clerical work. English. United States of America.
Solarová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Švec, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Keywords in English: customer relationship management; CRM; B2C; retail
Type of proceedings: post-proceedings
Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 23/2/2017 09:21. -
SOLAROVÁ, Petra. Chinese e-shops from the Czech B2C customers’ point of view. In North China University Of Technology. Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe. China: Neuveden, 2016, p. 1-11, 12 pp. ISBN 978-7-5103-1428-5.
Name in Czech: Čínské e-shopy z pohledu českých B2C zákazníků
Economics. English. China.
Keywords in English: Chinese e-shops; on-line shopping; e-commerce; B2C; Czech customers
Type of proceedings: pre-proceedings
Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 16/3/2017 10:26. -
DOLEŽALOVÁ, Hana; Kamil PÍCHA; Josef NAVRÁTIL; Mihaela VESELÁ and Roman ŠVEC. Perception of Quality in Decision Making regarding Purchase of Organic Food. Calitatea. Bucuresti, Romania: SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, 2016, vol. 17, No 153, p. 86-91. ISSN 1582-2559.
Name in Czech: Vnímání kvality při rozhodování ohledně nákupu biopotravin
RIV/75081431:_____/16:00000948 Article in a journal. Management, administration and clerical work. English. Romania.
Doležalová, Hana (203 Czech Republic) -- Pícha, Kamil (203 Czech Republic) -- Navrátil, Josef (203 Czech Republic) -- Veselá, Mihaela (203 Czech Republic) -- Švec, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Keywords in English: Perception; Quality; Decision Making; purchase of Organic Food
Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 27/2/2017 09:45. -
STELLNER, František and Lukáš POLANECKÝ. Vývoj jihočeského pivovarství na přelomu 20. a 21. století (The Development of the Brewing Industry in South Bohemian Region in The Turn Of The 20th And 21st Centuries). Kvasný průmysl. Praha: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s., 2016, roč. 62, No 2, p. 67-70. ISSN 0023-5830. Available from: https://dx.doi.org/10.18832/kp2016011.
Name in Czech: Vývoj jihočeského pivovarství na přelomu 20. a 21. století
Name (in English): The Development of the Brewing Industry in South Bohemian Region in The Turn Of The 20th And 21st Centuries
RIV/75081431:_____/16:00000621 Article in a journal. History. Czech. Czech Republic.
Stellner, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Polanecký, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Keywords in English: beer production; brewing in Southern Bohemia; turn of 20th-21th Century
Reviewed: yes
Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 9/3/2016 08:46. -
SOLAROVÁ, Petra. Customer feedback in B2C e-shops. Online. In Soliman, KS. 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location. 1. vyd. Norristown (USA): INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA, 2015, p. 321-330. ISBN 978-0-9860419-5-2.
Name in Czech: Zpětná vazba od zákazníků v e-shopech B2C
RIV/75081431:_____/15:00000589 Proceedings paper. Management, administration and clerical work. English. United States of America.
Solarová, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Keywords in English: customer feedback; e-shops; B2C; retail industry
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 24/2/2016 17:49. -
SOLAROVÁ, Petra. Electronic records of sales in retail. In Innovative Economic Symposium 2015. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015, p. 1-9, 10 pp. ISSN 2464-6369.
Name in Czech: Elektronická evidence tržeb v maloobchodě
Management, administration and clerical work. English. Czech Republic.
Keywords in English: Electronic records of sales; Retail; E-shops; Czech Republic
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 4/2/2016 10:29. -
SLABÁ, Marie. Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users. Online. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference. INNOVATION MANAGEMENT AND SUSTAINABLE ECONOMIC COMPETITIVE ADVANTAGE: FROM REGIONAL DEVELOPMENT TO GLOBAL GROWTH. Norristown: International Business Information Management Association (IBIMA), 2015, p. 932-940. ISBN 978-0-9860419-5-2.
Name in Czech: Internetové bankovnictví jako faktor loajality zákazníků: Případová studie uživatelů internetového bankovnictví
RIV/75081431:_____/15:00001234 Proceedings paper. English. United States of America.
Slabá, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Keywords in English: internet banking; bank; customer loyalty
Type of proceedings: post-proceedings
Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 12/4/2018 13:30. -
SOLAROVÁ, Petra. Loyalty programmes of selective grocery retailers in the Czech Republic. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensin. 2015, 63(2), p. 617-625.
Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 09:53.
-
KUČERA, Lukáš and Roman ŠVEC. Postavení Číny v mezinárodním obchodě : vysokoškolská učebnice. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015, 137 pp. ISBN 978-80-7468-085-4.
Economics. Czech. Czech Republic.
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 6/5/2015 09:22. -
SOLAROVÁ, Petra. Zákazníci jako spolupracovníci v maloobchodním podnikání. Studentská vědecká a odborná činnost Ekonomické fakulty JU v ČB: SVOČ 2015, 23.4.2015 (v tisku). České Budějovice: Czechia, 2015.
Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:01.
-
SOLAROVÁ, Petra. Angažovanost spotřebitelů v maloobchodě – získání námětů. Marketing Science & Inspirations. 2014, 9(1), p. 16-25.
Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 09:59.
-
SOLAROVÁ, Petra. Customer influence on the trading range of goods in retailing. In P. Drábik, & P. Krnáčová (Eds.), Merkúr 2014: The Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists, 4. 5. 12. Virt, Slovakia, 2014, p. 175-181.
Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:39.
-
KOTOVA, Larissa; Maxim PONOMAREV; Petr MULAČ and Věra MULAČOVÁ. Impact of the Financial Crisis on the European Labour Market. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2014, Neuveden, No 2, p. 10-20. ISSN 1805-9112.
Name in Czech: Dopady finanční krize na evropský trh práce
Economics. English. Czech Republic.
Keywords in English: labour market; unemployment; employment rate; unemployment rate; youth unemployment rate; average nominal and real wage
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 7/1/2015 13:56. -
KUČERA, Lukáš. Loyalty programs analysis in selected retail chains. Economics and politics. Magnitogorsk: Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2014, Neuveden, No 2, p. 131-138. ISSN 2310-4570.
Name in Czech: Analýza věrnostních programů ve vybraných obchodních řetězcích
Economics. English. Russian Federation.
Keywords in English: Retail chain; loyalty; loyalty program; Czech Republic; Russia; Poland; Germany
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 27/1/2015 09:27. -
KUČERA, Lukáš. New technology in Czech Retailing: Self-scaning system. In Dokbat 2014 : sborník příspěvků. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014, p. nestránkováno, 6 pp. ISBN 978-80-7454-339-5.
Name in Czech: Nové technologie v tuzemském retailingu – Systém Scan&Go
Economics. English. Czech Republic.
Keywords in English: Retailing; Self-checkout system; Scan & Go system; Customer; Mobile shopping
Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 11/7/2014 08:54. -
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost (Business environment and Czech Republic competitiveness). In Konkurence: sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2014, p. 155-163. ISBN 978-80-87035-91-7.
Name (in English): Business environment and Czech Republic competitiveness
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: business environment; Global Competitiveness Index
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/12/2014 11:29. -
KUČERA, Lukáš. Věrnostní program jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti hotelu (Loyalty program as a tool of competetivness increase in a hotel). In Aktuální problémy cestovního ruchu : ”CESTOVNÍ RUCH A JEHO DOPADY NA SPOLEČNOST„ / Topical Issues of Tourism : ”TOURISM AND ITS IMPACTS ON SOCIETY„. 1. vyd. Jihlava: COLL POLYTECHNICS JIHLAVA, 2014, p. 119-125. ISBN 978-80-87035-87-0.
Name (in English): Loyalty program as a tool of competetivness increase in a hotel
RIV/75081431:_____/14:00000399 Proceedings paper. Economics. Czech. Czech Republic.
Kučera, Lukáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Keywords in English: Competitiveness; hospitality market; independent regional hotel; loyalty program
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 13/4/2015 15:50. -
MULAČ, Petr and Věra MULAČOVÁ. Výsledky dotazníkového šetření k řízení kvality českých neuniverzitních vysokých škol (The results of the survey regarding quality management of Czech non-universities). In Konkurence: sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2014, p. 165-173. ISBN 978-80-87035-91-7.
Name (in English): The results of the survey regarding quality management of Czech non-universities
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: quality assurance; non-university; results of questionnaire survey
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/12/2014 11:29. -
KUČERA, Lukáš. Využití manažerských informačních systémů ve sféře hotelnictví (Management information system use in hotel industry). In Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu : sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová Brno, 2014, p. 97-102. ISBN 978-80-87300-55-8.
Name (in English): Management information system use in hotel industry
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Hotel industry; Management Information Systems (MIS); MIS Modules; Hotel Information Systems (HIS); HIS modules
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 10/7/2014 10:44. -
SOLAROVÁ, Petra. Způsoby angažování zákazníků v maloobchodních podnicích. In L. Čechurová, & M. Jiřincová (Eds.), Trendy v podnikání 2014 (mezinárodní vědecká konference), 13. - 14. 11. 2014. 2014.
Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:38.
-
NAVRÁTIL, Josef; Kamil PÍCHA; Stanislav MARTINÁT; Jaroslav KNOTEK; Tomáš KUČERA; Zuzana BALOUNOVÁ; Vivian Lee WHITE; Roman ŠVEC and Josef RAJCHARD. A model for the identification of areas favourable for the development of tourism: A case study of the Šumava Mts. and South Bohemia tourist regions (Czech Republic). Moravian Geographical Reports. Brno: Academy of Sciences of the Czech Republic, 2013, roč. 21, No 1, p. 25-40. ISSN 1210-8812.
Name in Czech: Model identifikace rozvojových oblastí cestovního ruchu: Turistické regiony Šumava a Jižní Čechy (Česká Republika]
RIV/75081431:_____/13:00000396 Article in a journal. Economics. English. Czech Republic.
Navrátil, Josef (203 Czech Republic, guarantor) -- Pícha, Kamil (203 Czech Republic) -- Martinát, Stanislav (203 Czech Republic) -- Knotek, Jaroslav (203 Czech Republic) -- Kučera, Tomáš (203 Czech Republic) -- Balounová, Zuzana (203 Czech Republic) -- White, Vivian Lee (380 Italy, belonging to the institution) -- Švec, Roman (203 Czech Republic) -- Rajchard, Josef (203 Czech Republic)
Keywords in English: GIS; tourism; development; model; Šumava Mts. and South Bohemia tourist regions; Czech Republic
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 13/4/2015 16:00. -
MULAČOVÁ, Věra; Larissa KOTOVA and Maxim PONOMAREV. Basis of Innovational Development of Russian Economy – Restructuring of the labour market. Inovacii investicii. Moskva, 2013, vol. 2013, 3., p. 2-4. ISSN 2307-180X.
Name in Czech: Základ inovačního rozvoje ruské ekonomiky – restrukturalizace trhu práce
Economics. English. Russian Federation.
Keywords in English: labour market; average salary; unemployment
Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 22/7/2013 13:33. -
MULAČOVÁ, Věra; Petr MULAČ; Petra BEDNÁŘOVÁ; Lukáš KUČERA; Vendula SIMOTOVÁ and Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století (Trade Business in the 21st Century). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4.
Name (in English): Trade Business in the 21st Century
RIV/75081431:_____/13:00000341 Textbook. Economics. Czech. Czech Republic.
Mulačová, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bednářová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kučera, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Simotová, Vendula (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Slabá, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Keywords in English: trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour
Reviewed: yes
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/4/2014 14:17. -
VÁCHAL, Jan; Marek VOCHOZKA; Hana DOLEŽALOVÁ; Zita DRÁBKOVÁ; Ivana FALTOVÁ LEITMANOVÁ; Jan HRON; Lenka HRUŠKOVÁ; Petr KALLISTA; Martina KÖNIGOVÁ; Růžena KRNINSKÁ; Tomáš MACÁK; Ludmila OPEKAROVÁ; Marie OUBRECHTOVÁ; Ladislav ROLÍNEK; Jan SEDLÁK; Marie SLABÁ; Vojtěch STEHEL; Jarmila STRAKOVÁ; Dagmar ŠKODOVÁ PARMOVÁ; Petra PÁRTLOVÁ; Ivana TICHÁ; Drahoš VANĚČEK; Jaroslav VRCHOTA and Robert ZEMAN. Podnikové řízení (Enterprise management). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 688 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4642-5.
Name (in English): Enterprise management
RIV/75081431:_____/13:00000347 Textbook. Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Váchal, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Vochozka, Marek (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Doležalová, Hana (203 Czech Republic) -- Drábková, Zita (203 Czech Republic) -- Faltová Leitmanová, Ivana (203 Czech Republic) -- Hron, Jan (203 Czech Republic) -- Hrušková, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kallista, Petr (203 Czech Republic) -- Königová, Martina (203 Czech Republic) -- Krninská, Růžena (203 Czech Republic) -- Macák, Tomáš (203 Czech Republic) -- Opekarová, Ludmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Oubrechtová, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Rolínek, Ladislav (203 Czech Republic) -- Sedlák, Jan (203 Czech Republic) -- Slabá, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Stehel, Vojtěch (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Straková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Škodová Parmová, Dagmar (203 Czech Republic) -- Pártlová, Petra (203 Czech Republic) -- Tichá, Ivana (203 Czech Republic) -- Vaněček, Drahoš (203 Czech Republic) -- Vrchota, Jaroslav (203 Czech Republic) -- Zeman, Robert (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Keywords in English: enterprise as a system; managerial functions in enterprise practice; strategic management; management of business processes; Performance Tuning in enterprise practice; financial management
Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 4/4/2014 10:51. -
MULAČOVÁ, Věra; Petr MULAČ; Larissa KOTOVA and Maxim PONOMAREV. Trends of European labour market development in crisis and post crises period. Innovacii i investicii. Moskva, 2013, No 7, p. 114-121. ISSN 2307-180X.
Name in Czech: Trendy vývoje evropského trhu práce v krizovém a postkrizovém období
Economics. English. Russian Federation.
Keywords in English: labour market; unemployment; employment rate; unemployment rate; youth unemployment rate; average nominal and real wage
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 20/1/2014 11:53. -
KUČERA, Lukáš. Analýza atraktivity věrnostních programů obchodních řetězců (The analysis of Loyalty Programs Attractiveness in retail chains). Logos polytechnikos. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, roč. 3, No 3, p. 69-78. ISSN 1804-3682.
Name (in English): The analysis of Loyalty Programs Attractiveness in retail chains
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Retail chain; customer loyalty; loyalty program attractiveness; benefits; questionnaire
Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:13. -
MULAČOVÁ, Věra and Ludmila OPEKAROVÁ. E-learningové moduly pro výuku i praxi (E-learning Modules for Education and Business). In Tvorba e-learningových opor na VŠ : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 91-97. ISBN 978-80-87035-54-2.
Name (in English): E-learning Modules for Education and Business
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: e-learning; learning modules; project; retail; sustainable development
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 25/4/2012 15:20. -
NAVRÁTIL, Josef; Kamil PÍCHA; Jana NAVRÁTILOVÁ; Roman ŠVEC and Hana DOLEŽALOVÁ. Image as the elements of attractiveness of the destinations of the nature-oriented tourism. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2012, vol. 60, No 4, p. 281-288, 7 pp. ISSN 1211-8516.
Name (in English): Image as the elements of attractiveness of the destinations of the nature-oriented tourism.
Economics. English. Czech Republic.
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:34. -
ŠVEC, Roman; Kamil PÍCHA; Leoš VÍTEK; Hana DOLEŽALOVÁ and Josef NAVRÁTIL. Maloobchodní tržby v České republice a Evropské unii a komparace vývoje. Acta Universitatis Bohemiae Meridionales. 2012, Vol.15, No.2, p. 4-21. ISSN 1212-3285.
Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 09:04.
-
KUČERA, Lukáš. Nové trendy v CRM software (New trends in CRM software). In Hana Vojáčková. Trendy a technologie 2012 : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 62-66. ISBN 978-80-87035-63-4.
Name (in English): New trends in CRM software
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: CRM; trends; customer; software
Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:14. -
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Obchodní podnikání II : studijní opora pro kombinované studium. 2. aktualiz. a dop. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 81 pp. ISBN 978-80-7468-023-6.
Economics. Czech. Czech Republic.
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 16/4/2012 13:06. -
VOCHOZKA, Marek; Hana EZROVÁ; Tomáš KAFKA; Petr MULAČ; Věra MULAČOVÁ; Ludmila OPEKAROVÁ; Petra PÁRTLOVÁ; Jiří TUČEK and Jan VÁCHAL. Podniková ekonomika (Business Economics). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012, 570 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4372-1.
Name (in English): Business Economics
RIV/75081431:_____/12:00000319 Textbook. Economics. Czech. Czech Republic.
Vochozka, Marek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Ezrová, Hana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kafka, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mulačová, Věra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Opekarová, Ludmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pártlová, Petra (203 Czech Republic) -- Tuček, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Váchal, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Keywords in English: Controlling; facility management; company; enterprise; marketing; costs
Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 7/4/2014 09:54. -
KUČERA, Lukáš. Sociální sítě a cestovní ruch (Social media and tourism). In Aktuální problémy cestovního ruchu. “Nové trendy a technologie v cestovním ruchu“. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 121-126. ISBN 978-80-87035-56-6.
Name (in English): Social media and tourism
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Communication; social networks; marketing; tourism
Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:14. -
ŠVEC, Roman; Josef NAVRÁTIL and Kamil PÍCHA. The Impact of the Location on the Price Offered by Accommodation Establishments in Urban Areas. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2012.
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:33. -
ŠVEC, Roman; Josef NAVRÁTIL; Kamil PÍCHA and Vivian Lee WHITE. The perception of the quality of accommodation estabilishments´ porduct (Vnímání kvality výrobků ubytovacích zařízení). Deturope - The central european journal of regional development and tourism. České Budějovice: JČU v ČB, Ekonomická fakulta, 2012, vol. 4, No 2, p. 4-21. ISSN 1821-2506.
Name (in English): Vnímání kvality výrobků ubytovacích zařízení
Sociology, demography. English. Czech Republic.
Keywords in English: quality perception; tourism; accommodation; catering; service
Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 19/4/2013 07:37. -
KUČERA, Lukáš. Věrnost zákazníka jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v retailových firmách (Customer loyalty as a tool of competitiveness increase in retail chains). In Ladislav Šiška. Konkurence. sborník z konference. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 58-67. ISBN 978-80-87035-53-5.
Name (in English): Customer loyalty as a tool of competitiveness increase in retail chains
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: retail chain; customer; database; CRM; loyalty
Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:15. -
KUČERA, Lukáš. Výuka předmětu Projekt 2 Obchod na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (Project II Trade Teaching at the Institute of Technology and Business in České Budějovice). In Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. nestránkováno, 10 pp. ISBN 978-80-7468-053-3.
Name (in English): Project II Trade Teaching at the Institute of Technology and Business in České Budějovice
Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: teaching; Project 2 Trade; didactic principles; project based learning; teamwork
Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:16. -
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Consumer perception of private label brands in the Czech Republic. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, roč. 4, No 2, p. 43-52. ISSN 1802-503X.
Name in Czech: Vnímání privátních značek spotřebiteli v České republice
RIV/75081431:_____/11:00000250 Article in a journal. Economics. English. Czech Republic.
Mulačová, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Keywords in English: private labels; retail; consumer; economic; standard and premium private labels; knowledge and awareness of private brands
Reviewed: yes
Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 24/1/2012 16:36. -
MULAČ, Petr and Věra MULAČOVÁ. Consumer Perception of Private Label Brands in the Czech Republic. In Market Failure – the Role of Government and Enterprise Economy. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 21 pp. ISBN 978-80-87278-65-9.
Name in Czech: Privátní značky a jejich vnímání spotřebiteli v České republice
Economics. English. Czech Republic.
Keywords in English: private labels; retail; consumer
Changed by: Mgr. Michaela Votavová, učo 6769. Changed: 21/12/2011 12:09. -
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Obchodní podnikání I: Studijní opora pro kombinované studium (Trade Business I). 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 60 pp. ISBN 978-80-87278-66-6.
Name (in English): Trade Business I
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: retail; retail management
Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 12/9/2011 11:49. -
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu (Private labels - means of competitor's contest in retail). In Hana Vojáčková. KONKURENCE 2011. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2011, p. 153-162. ISBN 978-80-87035-36-8.
Name (in English): Private labels - means of competitor's contest in retail
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Private labels; retail; consumer
Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 15/9/2011 10:00. -
MULAČOVÁ, Věra and Hana EZROVÁ. Obaly v obchodě z pohledu trvale udržitelného rozvoje (Packaging in retail and sustainable development). In Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 7 pp. ISBN 978-80-87278-48-2.
Name (in English): Packaging in retail and sustainable development
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: packaging; packaging concept; sustainable development
Reviewed: yes
Changed by: Mgr. Michaela Votavová, učo 6769. Changed: 21/12/2011 13:14. -
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Obchodní podnikání II : studijní opora pro kombinované studium (Trade activity II). 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 73 pp. ISBN 978-80-87278-58-1.
Name (in English): Trade activity II
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: strategic management of trade activities; foreign trade
Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 7/3/2011 14:57. -
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Projekt II Obchod : studijní opora pro kombinované studium (Project II Trade activities). 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 25 pp. ISBN 978-80-87278-59-8.
Name (in English): Project II Trade activities
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: trade activities; starting business
Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 7/3/2011 15:01.
2021
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
Displayed: 22/8/2025 00:51