Information System VŠTE

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2021

    1. VOCHOZKA, Marek, Petr JUNGA, Jaromír VRBKA, Jakub HORÁK, Veronika MACHOVÁ and Tomáš KRULICKÝ. Expertní studie na určení průměrné životnosti staveb (Expert study to determine the average service life of buildings). České Budějovice: Expertní studie na určení průměrné životnosti staveb, 2021, 196 pp.
      Name (in English): Expert study to determine the average service life of buildings
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: service life of buildings; wear and tear; depreciation; life cycle of buildings

      Changed by: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Changed: 15/11/2022 13:28.

    2017

    1. MARTÍŠKOVÁ, Petra and Roman ŠVEC. E-shops and customer feedback: experience by Czech B2C customers. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2017, vol. 10, No 1, p. 72-83. ISSN 1805-9112.
      Name in Czech: E-shopy a zákaznická zpětná vazba: zkušenosti českých B2C zákazníků
      Management, administration and clerical work. English. Czech Republic.
      Keywords in English: e-shops; Czech B2C customers; customer feedback; reply to customer feedback

      Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 18/4/2018 08:28.
    2. HUMLEROVÁ, Veronika and Petra MARTÍŠKOVÁ. EVALUACE KARIÉRNÍCH KOTEV STUDENTŮ BAKALÁŘSKÉHO STUDIA EKONOMICKÉHO ZAMĚŘENÍ (AN EVALUATION OF CAREER ANCHORS OF BBA STUDENTS IN BUSINESS). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2017, vol. 5, No 6, p. 39-44. ISSN 1339-3189.
      Name (in English): AN EVALUATION OF CAREER ANCHORS OF BBA STUDENTS IN BUSINESS
      Economics. Czech. Slovakia.
      Keywords in English: career planning; career anchors; individual career management; self-management

      Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 18/4/2018 08:27.
    3. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Veronika HUMLEROVÁ and Antónia ŠTENSOVÁ. NOVÝ ZPŮSOB OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ V PODOBĚ „GDPR“ OČIMA VEŘEJNOSTI (NEW WAY OF DATA PROTECTION IN THE FORM OF„GDPR“ FROM THE POINT OF VIEW OF THE PUBLIC). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2017, vol. 5, No 6, p. 1-11. ISSN 1339-3189.
      Name (in English): NEW WAY OF DATA PROTECTION IN THE FORM OF„GDPR“ FROM THE POINT OF VIEW OF THE PUBLIC
      Economics. Czech. Slovakia.
      Keywords in English: GDPR; General Data Protection Regulation; content analysis of opinions

      Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 17/4/2018 15:32.
    4. ŠVEC, Roman and Petra MARTÍŠKOVÁ. PREFERENCE ZÁKAZNÍKŮ PŘI VÝBĚRU POTRAVINÁŘSKÝCH PRODEJEN (CUSTOMER PREFERENCES WHEN CHOOSING A FOOD STORE). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2017, vol. 5, No 3, p. 128-138. ISSN 1339-3189.
      Name (in English): CUSTOMER PREFERENCES WHEN CHOOSING A FOOD STORE
      Economics. Czech. Slovakia.
      Keywords in English: customer preferences; choice of retail store; food store; Czech Republic

      Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 17/4/2018 15:02.

    2016

    1. SOLAROVÁ, Petra and Roman ŠVEC. Customer relationship management (CRM) in small brick-and-mortar retail shops: Back to the essence of CRM. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth. 1. vydání. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA), 2016, p. 1279-1286. ISBN 978-0-9860419-6-9.
      Name in Czech: Řízení vztahů se zákazníky (CRM) v malých kamenných maloobchodních prodejnách: Zpátky k podstatě CRM
      RIV/75081431:_____/16:00000946 Proceedings paper. Management, administration and clerical work. English. United States of America.
      Solarová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Švec, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: customer relationship management; CRM; B2C; retail
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 23/2/2017 09:21.
    2. SOLAROVÁ, Petra. Chinese e-shops from the Czech B2C customers’ point of view. In North China University Of Technology. Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe. China: Neuveden, 2016, p. 1-11, 12 pp. ISBN 978-7-5103-1428-5.
      Name in Czech: Čínské e-shopy z pohledu českých B2C zákazníků
      Economics. English. China.
      Keywords in English: Chinese e-shops; on-line shopping; e-commerce; B2C; Czech customers
      Type of proceedings: pre-proceedings

      Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 16/3/2017 10:26.
    3. DOLEŽALOVÁ, Hana, Kamil PÍCHA, Josef NAVRÁTIL, Mihaela VESELÁ and Roman ŠVEC. Perception of Quality in Decision Making regarding Purchase of Organic Food. Calitatea. Bucuresti, Romania: SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, 2016, vol. 17, No 153, p. 86-91. ISSN 1582-2559.
      Name in Czech: Vnímání kvality při rozhodování ohledně nákupu biopotravin
      RIV/75081431:_____/16:00000948 Article in a journal. Management, administration and clerical work. English. Romania.
      Doležalová, Hana (203 Czech Republic) -- Pícha, Kamil (203 Czech Republic) -- Navrátil, Josef (203 Czech Republic) -- Veselá, Mihaela (203 Czech Republic) -- Švec, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Perception; Quality; Decision Making; purchase of Organic Food

      Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 27/2/2017 09:45.
    4. STELLNER, František and Lukáš POLANECKÝ. Vývoj jihočeského pivovarství na přelomu 20. a 21. století (The Development of the Brewing Industry in South Bohemian Region in The Turn Of The 20th And 21st Centuries). Kvasný průmysl. Praha: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s., 2016, roč. 62, No 2, p. 67-70. ISSN 0023-5830. Available from: https://dx.doi.org/10.18832/kp2016011.
      Name in Czech: Vývoj jihočeského pivovarství na přelomu 20. a 21. století
      Name (in English): The Development of the Brewing Industry in South Bohemian Region in The Turn Of The 20th And 21st Centuries
      RIV/75081431:_____/16:00000621 Article in a journal. History. Czech. Czech Republic.
      Stellner, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Polanecký, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: beer production; brewing in Southern Bohemia; turn of 20th-21th Century
      Reviewed: yes

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 9/3/2016 08:46.

    2015

    1. SOLAROVÁ, Petra. Customer feedback in B2C e-shops. Online. In Soliman, KS. 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location. 1. vyd. Norristown (USA): INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA, 2015, p. 321-330. ISBN 978-0-9860419-5-2.
      Name in Czech: Zpětná vazba od zákazníků v e-shopech B2C
      RIV/75081431:_____/15:00000589 Proceedings paper. Management, administration and clerical work. English. United States of America.
      Solarová, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: customer feedback; e-shops; B2C; retail industry

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 24/2/2016 17:49.
    2. SOLAROVÁ, Petra. Electronic records of sales in retail. In Innovative Economic Symposium 2015. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015, p. 1-9, 10 pp. ISSN 2464-6369.
      Name in Czech: Elektronická evidence tržeb v maloobchodě
      Management, administration and clerical work. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Electronic records of sales; Retail; E-shops; Czech Republic

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 4/2/2016 10:29.
    3. SLABÁ, Marie. Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users. Online. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference. INNOVATION MANAGEMENT AND SUSTAINABLE ECONOMIC COMPETITIVE ADVANTAGE: FROM REGIONAL DEVELOPMENT TO GLOBAL GROWTH. Norristown: International Business Information Management Association (IBIMA), 2015, p. 932-940. ISBN 978-0-9860419-5-2.
      Name in Czech: Internetové bankovnictví jako faktor loajality zákazníků: Případová studie uživatelů internetového bankovnictví
      RIV/75081431:_____/15:00001234 Proceedings paper. English. United States of America.
      Slabá, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: internet banking; bank; customer loyalty
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 12/4/2018 13:30.
    4. SOLAROVÁ, Petra. Loyalty programmes of selective grocery retailers in the Czech Republic. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensin. 2015, 63(2), p. 617-625.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 09:53.
    5. KUČERA, Lukáš and Roman ŠVEC. Postavení Číny v mezinárodním obchodě : vysokoškolská učebnice. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015, 137 pp. ISBN 978-80-7468-085-4.
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 6/5/2015 09:22.
    6. SOLAROVÁ, Petra. Zákazníci jako spolupracovníci v maloobchodním podnikání. Studentská vědecká a odborná činnost Ekonomické fakulty JU v ČB: SVOČ 2015, 23.4.2015 (v tisku). České Budějovice: Czechia, 2015.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:01.

    2014

    1. SOLAROVÁ, Petra. Angažovanost spotřebitelů v maloobchodě – získání námětů. Marketing Science & Inspirations. 2014, 9(1), p. 16-25.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 09:59.
    2. SOLAROVÁ, Petra. Customer influence on the trading range of goods in retailing. In P. Drábik, & P. Krnáčová (Eds.), Merkúr 2014: The Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists, 4. 5. 12. Virt, Slovakia, 2014, p. 175-181.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:39.
    3. KOTOVA, Larissa, Maxim PONOMAREV, Petr MULAČ and Věra MULAČOVÁ. Impact of the Financial Crisis on the European Labour Market. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2014, Neuveden, No 2, p. 10-20. ISSN 1805-9112.
      Name in Czech: Dopady finanční krize na evropský trh práce
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: labour market; unemployment; employment rate; unemployment rate; youth unemployment rate; average nominal and real wage

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 7/1/2015 13:56.
    4. KUČERA, Lukáš. Loyalty programs analysis in selected retail chains. Economics and politics. Magnitogorsk: Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2014, Neuveden, No 2, p. 131-138. ISSN 2310-4570.
      Name in Czech: Analýza věrnostních programů ve vybraných obchodních řetězcích
      Economics. English. Russian Federation.
      Keywords in English: Retail chain; loyalty; loyalty program; Czech Republic; Russia; Poland; Germany

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 27/1/2015 09:27.
    5. KUČERA, Lukáš. New technology in Czech Retailing: Self-scaning system. In Dokbat 2014 : sborník příspěvků. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014, p. nestránkováno, 6 pp. ISBN 978-80-7454-339-5.
      Name in Czech: Nové technologie v tuzemském retailingu – Systém Scan&Go
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Retailing; Self-checkout system; Scan & Go system; Customer; Mobile shopping

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 11/7/2014 08:54.
    6. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost (Business environment and Czech Republic competitiveness). In Konkurence: sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2014, p. 155-163. ISBN 978-80-87035-91-7.
      Name (in English): Business environment and Czech Republic competitiveness
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: business environment; Global Competitiveness Index

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/12/2014 11:29.
    7. KUČERA, Lukáš. Věrnostní program jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti hotelu (Loyalty program as a tool of competetivness increase in a hotel). In Aktuální problémy cestovního ruchu : ”CESTOVNÍ RUCH A JEHO DOPADY NA SPOLEČNOST„ / Topical Issues of Tourism : ”TOURISM AND ITS IMPACTS ON SOCIETY„. 1. vyd. Jihlava: COLL POLYTECHNICS JIHLAVA, 2014, p. 119-125. ISBN 978-80-87035-87-0.
      Name (in English): Loyalty program as a tool of competetivness increase in a hotel
      RIV/75081431:_____/14:00000399 Proceedings paper. Economics. Czech. Czech Republic.
      Kučera, Lukáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Competitiveness; hospitality market; independent regional hotel; loyalty program

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 13/4/2015 15:50.
    8. MULAČ, Petr and Věra MULAČOVÁ. Výsledky dotazníkového šetření k řízení kvality českých neuniverzitních vysokých škol (The results of the survey regarding quality management of Czech non-universities). In Konkurence: sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2014, p. 165-173. ISBN 978-80-87035-91-7.
      Name (in English): The results of the survey regarding quality management of Czech non-universities
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: quality assurance; non-university; results of questionnaire survey

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/12/2014 11:29.
    9. KUČERA, Lukáš. Využití manažerských informačních systémů ve sféře hotelnictví (Management information system use in hotel industry). In Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu : sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová Brno, 2014, p. 97-102. ISBN 978-80-87300-55-8.
      Name (in English): Management information system use in hotel industry
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Hotel industry; Management Information Systems (MIS); MIS Modules; Hotel Information Systems (HIS); HIS modules

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 10/7/2014 10:44.
    10. SOLAROVÁ, Petra. Způsoby angažování zákazníků v maloobchodních podnicích. In L. Čechurová, & M. Jiřincová (Eds.), Trendy v podnikání 2014 (mezinárodní vědecká konference), 13. - 14. 11. 2014. 2014.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:38.

    2013

    1. NAVRÁTIL, Josef, Kamil PÍCHA, Stanislav MARTINÁT, Jaroslav KNOTEK, Tomáš KUČERA, Zuzana BALOUNOVÁ, Vivian Lee WHITE, Roman ŠVEC and Josef RAJCHARD. A model for the identification of areas favourable for the development of tourism: A case study of the Šumava Mts. and South Bohemia tourist regions (Czech Republic). Moravian Geographical Reports. Brno: Academy of Sciences of the Czech Republic, 2013, roč. 21, No 1, p. 25-40. ISSN 1210-8812.
      Name in Czech: Model identifikace rozvojových oblastí cestovního ruchu: Turistické regiony Šumava a Jižní Čechy (Česká Republika]
      RIV/75081431:_____/13:00000396 Article in a journal. Economics. English. Czech Republic.
      Navrátil, Josef (203 Czech Republic, guarantor) -- Pícha, Kamil (203 Czech Republic) -- Martinát, Stanislav (203 Czech Republic) -- Knotek, Jaroslav (203 Czech Republic) -- Kučera, Tomáš (203 Czech Republic) -- Balounová, Zuzana (203 Czech Republic) -- White, Vivian Lee (380 Italy, belonging to the institution) -- Švec, Roman (203 Czech Republic) -- Rajchard, Josef (203 Czech Republic)
      Keywords in English: GIS; tourism; development; model; Šumava Mts. and South Bohemia tourist regions; Czech Republic

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 13/4/2015 16:00.
    2. MULAČOVÁ, Věra, Larissa KOTOVA and Maxim PONOMAREV. Basis of Innovational Development of Russian Economy – Restructuring of the labour market. Inovacii investicii. Moskva, 2013, vol. 2013, 3., p. 2-4. ISSN 2307-180X.
      Name in Czech: Základ inovačního rozvoje ruské ekonomiky – restrukturalizace trhu práce
      Economics. English. Russian Federation.
      Keywords in English: labour market; average salary; unemployment

      Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 22/7/2013 13:33.
    3. MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ and Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století (Trade Business in the 21st Century). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4.
      Name (in English): Trade Business in the 21st Century
      RIV/75081431:_____/13:00000341 Textbook. Economics. Czech. Czech Republic.
      Mulačová, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bednářová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kučera, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Simotová, Vendula (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Slabá, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/4/2014 14:17.
    4. VÁCHAL, Jan, Marek VOCHOZKA, Hana DOLEŽALOVÁ, Zita DRÁBKOVÁ, Ivana FALTOVÁ LEITMANOVÁ, Jan HRON, Lenka HRUŠKOVÁ, Petr KALLISTA, Martina KÖNIGOVÁ, Růžena KRNINSKÁ, Tomáš MACÁK, Ludmila OPEKAROVÁ, Marie OUBRECHTOVÁ, Ladislav ROLÍNEK, Jan SEDLÁK, Marie SLABÁ, Vojtěch STEHEL, Jarmila STRAKOVÁ, Dagmar ŠKODOVÁ PARMOVÁ, Petra PÁRTLOVÁ, Ivana TICHÁ, Drahoš VANĚČEK, Jaroslav VRCHOTA and Robert ZEMAN. Podnikové řízení (Enterprise management). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 688 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4642-5.
      Name (in English): Enterprise management
      RIV/75081431:_____/13:00000347 Textbook. Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
      Váchal, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Vochozka, Marek (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Doležalová, Hana (203 Czech Republic) -- Drábková, Zita (203 Czech Republic) -- Faltová Leitmanová, Ivana (203 Czech Republic) -- Hron, Jan (203 Czech Republic) -- Hrušková, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kallista, Petr (203 Czech Republic) -- Königová, Martina (203 Czech Republic) -- Krninská, Růžena (203 Czech Republic) -- Macák, Tomáš (203 Czech Republic) -- Opekarová, Ludmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Oubrechtová, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Rolínek, Ladislav (203 Czech Republic) -- Sedlák, Jan (203 Czech Republic) -- Slabá, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Stehel, Vojtěch (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Straková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Škodová Parmová, Dagmar (203 Czech Republic) -- Pártlová, Petra (203 Czech Republic) -- Tichá, Ivana (203 Czech Republic) -- Vaněček, Drahoš (203 Czech Republic) -- Vrchota, Jaroslav (203 Czech Republic) -- Zeman, Robert (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: enterprise as a system; managerial functions in enterprise practice; strategic management; management of business processes; Performance Tuning in enterprise practice; financial management

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 4/4/2014 10:51.
    5. MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Larissa KOTOVA and Maxim PONOMAREV. Trends of European labour market development in crisis and post crises period. Innovacii i investicii. Moskva, 2013, No 7, p. 114-121. ISSN 2307-180X.
      Name in Czech: Trendy vývoje evropského trhu práce v krizovém a postkrizovém období
      Economics. English. Russian Federation.
      Keywords in English: labour market; unemployment; employment rate; unemployment rate; youth unemployment rate; average nominal and real wage

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 20/1/2014 11:53.

    2012

    1. KUČERA, Lukáš. Analýza atraktivity věrnostních programů obchodních řetězců (The analysis of Loyalty Programs Attractiveness in retail chains). Logos polytechnikos. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, roč. 3, No 3, p. 69-78. ISSN 1804-3682.
      Name (in English): The analysis of Loyalty Programs Attractiveness in retail chains
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Retail chain; customer loyalty; loyalty program attractiveness; benefits; questionnaire

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:13.
    2. MULAČOVÁ, Věra and Ludmila OPEKAROVÁ. E-learningové moduly pro výuku i praxi (E-learning Modules for Education and Business). In Tvorba e-learningových opor na VŠ : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 91-97. ISBN 978-80-87035-54-2.
      Name (in English): E-learning Modules for Education and Business
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: e-learning; learning modules; project; retail; sustainable development

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 25/4/2012 15:20.
    3. NAVRÁTIL, Josef, Kamil PÍCHA, Jana NAVRÁTILOVÁ, Roman ŠVEC and Hana DOLEŽALOVÁ. Image as the elements of attractiveness of the destinations of the nature-oriented tourism. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2012, vol. 60, No 4, p. 281-288, 7 pp. ISSN 1211-8516.
      Name (in English): Image as the elements of attractiveness of the destinations of the nature-oriented tourism.
      Economics. English. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:34.
    4. ŠVEC, Roman, Kamil PÍCHA, Leoš VÍTEK, Hana DOLEŽALOVÁ and Josef NAVRÁTIL. Maloobchodní tržby v České republice a Evropské unii a komparace vývoje. Acta Universitatis Bohemiae Meridionales. 2012, Vol.15, No.2, p. 4-21. ISSN 1212-3285.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 09:04.
    5. KUČERA, Lukáš. Nové trendy v CRM software (New trends in CRM software). In Hana Vojáčková. Trendy a technologie 2012 : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 62-66. ISBN 978-80-87035-63-4.
      Name (in English): New trends in CRM software
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: CRM; trends; customer; software

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:14.
    6. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Obchodní podnikání II : studijní opora pro kombinované studium. 2. aktualiz. a dop. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 81 pp. ISBN 978-80-7468-023-6.
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 16/4/2012 13:06.
    7. VOCHOZKA, Marek, Hana EZROVÁ, Tomáš KAFKA, Petr MULAČ, Věra MULAČOVÁ, Ludmila OPEKAROVÁ, Petra PÁRTLOVÁ, Jiří TUČEK and Jan VÁCHAL. Podniková ekonomika (Business Economics). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012, 570 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4372-1.
      Name (in English): Business Economics
      RIV/75081431:_____/12:00000319 Textbook. Economics. Czech. Czech Republic.
      Vochozka, Marek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Ezrová, Hana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kafka, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mulačová, Věra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Opekarová, Ludmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pártlová, Petra (203 Czech Republic) -- Tuček, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Váchal, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Controlling; facility management; company; enterprise; marketing; costs

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 7/4/2014 09:54.
    8. KUČERA, Lukáš. Sociální sítě a cestovní ruch (Social media and tourism). In Aktuální problémy cestovního ruchu. “Nové trendy a technologie v cestovním ruchu“. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 121-126. ISBN 978-80-87035-56-6.
      Name (in English): Social media and tourism
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Communication; social networks; marketing; tourism

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:14.
    9. ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL and Kamil PÍCHA. The Impact of the Location on the Price Offered by Accommodation Establishments in Urban Areas. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2012.

      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:33.
    10. ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Kamil PÍCHA and Vivian Lee WHITE. The perception of the quality of accommodation estabilishments´ porduct (Vnímání kvality výrobků ubytovacích zařízení). Deturope - The central european journal of regional development and tourism. České Budějovice: JČU v ČB, Ekonomická fakulta, 2012, vol. 4, No 2, p. 4-21. ISSN 1821-2506.
      Name (in English): Vnímání kvality výrobků ubytovacích zařízení
      Sociology, demography. English. Czech Republic.
      Keywords in English: quality perception; tourism; accommodation; catering; service

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 19/4/2013 07:37.
    11. KUČERA, Lukáš. Věrnost zákazníka jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v retailových firmách (Customer loyalty as a tool of competitiveness increase in retail chains). In Ladislav Šiška. Konkurence. sborník z konference. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 58-67. ISBN 978-80-87035-53-5.
      Name (in English): Customer loyalty as a tool of competitiveness increase in retail chains
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: retail chain; customer; database; CRM; loyalty

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:15.
    12. KUČERA, Lukáš. Výuka předmětu Projekt 2 Obchod na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (Project II Trade Teaching at the Institute of Technology and Business in České Budějovice). In Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. nestránkováno, 10 pp. ISBN 978-80-7468-053-3.
      Name (in English): Project II Trade Teaching at the Institute of Technology and Business in České Budějovice
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: teaching; Project 2 Trade; didactic principles; project based learning; teamwork

      Changed by: Ing. Lukáš Kučera, učo 10600. Changed: 25/11/2013 20:16.

    2011

    1. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Consumer perception of private label brands in the Czech Republic. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, roč. 4, No 2, p. 43-52. ISSN 1802-503X.
      Name in Czech: Vnímání privátních značek spotřebiteli v České republice
      RIV/75081431:_____/11:00000250 Article in a journal. Economics. English. Czech Republic.
      Mulačová, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: private labels; retail; consumer; economic; standard and premium private labels; knowledge and awareness of private brands
      Reviewed: yes

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 24/1/2012 16:36.
    2. MULAČ, Petr and Věra MULAČOVÁ. Consumer Perception of Private Label Brands in the Czech Republic. In Market Failure – the Role of Government and Enterprise Economy. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 21 pp. ISBN 978-80-87278-65-9.
      Name in Czech: Privátní značky a jejich vnímání spotřebiteli v České republice
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: private labels; retail; consumer

      Changed by: Mgr. Michaela Votavová, učo 6769. Changed: 21/12/2011 12:09.
    3. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Obchodní podnikání I: Studijní opora pro kombinované studium (Trade Business I). 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 60 pp. ISBN 978-80-87278-66-6.
      Name (in English): Trade Business I
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: retail; retail management

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 12/9/2011 11:49.
    4. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu (Private labels - means of competitor's contest in retail). In Hana Vojáčková. KONKURENCE 2011. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2011, p. 153-162. ISBN 978-80-87035-36-8.
      Name (in English): Private labels - means of competitor's contest in retail
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Private labels; retail; consumer

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 15/9/2011 10:00.

    2010

    1. MULAČOVÁ, Věra and Hana EZROVÁ. Obaly v obchodě z pohledu trvale udržitelného rozvoje (Packaging in retail and sustainable development). In Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 7 pp. ISBN 978-80-87278-48-2.
      Name (in English): Packaging in retail and sustainable development
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: packaging; packaging concept; sustainable development
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Michaela Votavová, učo 6769. Changed: 21/12/2011 13:14.
    2. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Obchodní podnikání II : studijní opora pro kombinované studium (Trade activity II). 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 73 pp. ISBN 978-80-87278-58-1.
      Name (in English): Trade activity II
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: strategic management of trade activities; foreign trade

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 7/3/2011 14:57.
    3. MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Projekt II Obchod : studijní opora pro kombinované studium (Project II Trade activities). 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 25 pp. ISBN 978-80-87278-59-8.
      Name (in English): Project II Trade activities
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: trade activities; starting business

      Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 7/3/2011 15:01.
Displayed: 25/11/2024 15:14