ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Kamil PÍCHA and Vivian Lee WHITE. The perception of the quality of accommodation estabilishments´ porduct (Vnímání kvality výrobků ubytovacích zařízení). Deturope - The central european journal of regional development and tourism. České Budějovice: JČU v ČB, Ekonomická fakulta, 2012, vol. 4, No 2, p. 4-21. ISSN 1821-2506.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The perception of the quality of accommodation estabilishments´ porduct
Authors ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Kamil PÍCHA and Vivian Lee WHITE.
Edition Deturope - The central european journal of regional development and tourism, České Budějovice, JČU v ČB, Ekonomická fakulta, 2012, 1821-2506.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) vnímání kvality; turismus; ubytování; zásobování; služby
Keywords in English quality perception; tourism; accommodation; catering; service
Tags KCJ1, KCRM2
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 19/4/2013 07:37.
Abstract
The aim of the paper is to evaluate differences in the quality perception among particular segments of demand. Data for analysis were collected by means of the questionnaire survey among clients of accommodation establishments. The research in accommodation establishments succeeded to identify four factors of the perception of quality of services provided in those establishments, when only accommodation and catering services were taken into consideration. The most important factor of evaluation of quality of services provided in accommodation establishments emerged to be the factor “environment of the accommodation establishment”. Other important factors are hygiene of the accommodation establishment, service in the catering part of the accommodation establishment and quality of meals.
Abstract (in Czech)
Cílem práce je posoudit rozdíly ve vnímání kvality mezi určitými částmi poptávky. Data pro analýzu byla sebrána na základě dotazníkového šetření pro klienty ubytovacího zařízení. Tento výzkum umožnil identifikovat čtyři faktory vnímání kvality služeb poskytovanými v těchto zařízeních. Nejdůležitějším faktorem hodnocení kvality poskytovaných služeb byl faktor prostředí v ubytovaných zařízeních. Další důležité faktory byly čistota ubytování, služby v zásobování a kvality pokrmů.
PrintDisplayed: 28/4/2024 10:25