2011
			
	    
	
	
    Consumer perception of private label brands in the Czech Republic
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČBasic information
Original name
Consumer perception of private label brands in the Czech Republic
	Name in Czech
Vnímání privátních značek spotřebiteli v České republice
	Authors
MULAČOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr MULAČ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 1802-503X
			Other information
Language
English
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/11:00000250
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
privátní znaèka, maloobchod, spotøebitel, ekonomické, standardní a premiové privátní značky, znalost a vnímání privátních značek
		Keywords in English
private labels; retail; consumer; economic; standard and premium private labels; knowledge and awareness of private brands
		Tags
Reviewed
		
				
				Changed: 24/1/2012 16:36, Věra Kostková
				
		In the original language
The very tough fight for customers in the retail trade is reflected by the strong growth in the number of products sold under private labels that are currently becoming an important factor in business competitiveness. These are brands that are produced and offered by retailers under their own name or brand. The range of retail brands is very extensive. While in the past, they were offered primarily as a low cost alternative to national and international brands, nowadays, these products have been competing with them at a higher price level as a so-called standard or premium private label. The aim of this paper is to analyze and discuss the relationship of Czech consumers to these private brands.
				In Czech
Tvrdý boj o zákazníka v maloobchodě se projevuje výrazným růstem počtu výrobků prodávaných pod privátními značkami, které se v současné době stávají významným faktorem konkurenceschopnosti obchodu. Jedná se o značky výrobků, které jsou produkovány a nabízeny maloobchodem pod jeho vlastním jménem či značkou. Sortiment maloobchodních značek je velice obsáhlý. Zatímco v minulosti byly nabízeny především jako nízkonákladová alternativa značek národních či mezinárodních, v současné době jim konkurují ve vyšší cenové hladině jako "standardní nebo prémiové" privátní značky. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.