SOLAROVÁ, Petra. Customer feedback in B2C e-shops. Online. In Soliman, KS. 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location. 1. vyd. Norristown (USA): INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA, 2015, p. 321-330. ISBN 978-0-9860419-5-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Customer feedback in B2C e-shops
Name in Czech Zpětná vazba od zákazníků v e-shopech B2C
Authors SOLAROVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Norristown (USA), 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location, p. 321-330, 10 pp. 2015.
Publisher INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/15:00000589
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-5-2
UT WoS 000366872700035
Keywords (in Czech) zpětná vazba od zákazníků; e-shopy; B2C; maloobchod
Keywords in English customer feedback; e-shops; B2C; retail industry
Tags IF, KCRM2, RIV15
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 24/2/2016 17:49.
Abstract
For every business organisation, customer feedback means a usable source for further development and improvement of its offer (in general for its business activities). The obtained feedback can have the character of an opinion, a suggestion, an evaluation, a comment or a complaint. This paper deals with customer feedback in B2C e-shops because e-shops have nowadays become more and more important in consumers' everyday lives. The aim is to identify how selective e-shops obtain customer feedback in a direct way (i.e. customers send his/her opinion directly to the particular e-shop). As a result, some schematic depictions are in this paper presented. These depictions can be used in business practice as inspiration for implementing methods that lead to obtaining customer feedback.
Abstract (in Czech)
Pro každou obchodní organizaci je zákaznická zpětná vazba významným zdrojem pro její další rozvoj a zlepšování její nabídky (resp. není to pouze nabídka, nýbrž všeobecně může jít o veškeré aktivity). Získaná zpětná vazba může mít podobu názoru, návrhu, hodnocení, komentáře nebo stížností. Tento článek se zabývá zákaznickou zpětnou vazbou v B2C e-shopech, protože e-shopy v dnešní době nabývají na důležitosti a jsou stále významnější v běžném životě spotřebitelů. Cílem článku je identifikovat, jak vybrané e-shopy získávají zpětnou vazbu přímo (tj. zákazník pošle svůj názor přímo konkrétnímu e-shopu). Výsledek má podobu schématického znázornění, které může být využito pro praktické účely jako inspirace, jak získávat zpětnou vazbu od zákazníků.
PrintDisplayed: 25/4/2024 04:17