MRS Marketing ve stavebnictví

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2012
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jiří Vlk (přednášející)
Ing. Jiří Vlk (cvičící)
Garance
Ing. František Konečný, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MRS/P01: Pá 14:45–16:15 B2, J. Vlk
MRS/S01: každý sudý pátek 16:20–17:50 A5, J. Vlk
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu ve firmách;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí posoudit význam jednotlivých prvků marketingového mixu pro obchodní strategii;
vytvoří jednoduchý strategický marketingový plán;
sestaví jednoduchý marketingový rozpočet;
umí vysvětlit principy řízení firmy pomocí marketingových plánů;
Osnova
  • 1. Charakteristika, vymezení, vývoj a význam marketingu, postavení v podniku

  • 2. Podnikatelské koncepce a význam pro marketing

  • 3. Hlavní pojmy používané v marketingu

  • 4. Strategický řídící proces a jeho uplatnění ve stavebnictví

  • 5. Marketingové plánování a marketingové plány

  • 6. Situační analýza, STEP faktory, trh a tržní segmenty, potenciál trhu a potenciál zákazníků, SWOT analýza

  • 7. Stanovení marketingových cílů

  • 8. Marketingové strategie a taktiky. Jejich výběr a užití na trhu staveb, marketingový mix

  • 9. Plán prodeje a plán nákladů, marketingový rozpočet

  • 10. Modelování a prognózování

  • 11. Cílové skupiny ve stavebnictví, nákupní chování, obchodní politika

  • 12. Řízení a kontrola

  • 13.Současné trendy v marketingu stavebnictví

Literatura
    povinná literatura
  • PLESKAČ J., SOUKUP L.. Marketing ve stavebnictví.Grada, Praha, 2001. ISBN 80-247-0052-2
  • KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
    doporučená literatura
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
  • VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál13 
Příprava na závěrečný test26 
skupinová seminární práce26 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi13 
Celkem:1040
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - ústní 20 %
test - závěrečný 50 %
projekt - skupinový 20 %
analýza dat 10 %
Podmínky testu
odevzdaný skupinový projekt;

odevzdaná analýza marketingových dat;

účast na seminářích min. 70%;

bodové hodnocení testu:

A: 100 - 95

B: 94 - 90

C: 89 - 80

D: 79 - 70

E: 69 - 60

FX: 59 - 30

F: 29 - 0

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2019, léto 2021.