MRS Marketing ve stavebnictví

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2011
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jiří Vlk (cvičící)
Garance
Ing. Jiří Vlk
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MRS/P01: Pá 9:55–11:25 B1, J. Vlk
MRS/S01: každý lichý pátek 11:35–13:05 B4, J. Vlk
Předpoklady
FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Student bude umět vytvořit a realizovat pro konkrétního zákazníka přitažlivý výrobek s akceptovatelnou cenou, efektivní distribucí a komunikační podporou. Celý tento proces bude schopen řídit a vyhodnotit jeho přínos pro stavební podnik.
Osnova
1. Charakteristika, vymezení, vývoj a význam předmětu 2. Strategický řídící proces a jeho uplatnění ve stavebnictví 3. Strategický marketingový proces, charakteristika a etapy 4. Marketingové plánování a marketingové plány 5. Plánovací koncepce v marketingu (cyklus životnosti, diferenční analýza, portfolio, diskontinuita, hodnotový řetězec, strategické skupiny ) 6. Situační analýza, SWOT analýza, vytypování příležitostí a výběr cílových trhů. Charakteristika trhů a zvláštnosti jejich fungování ve stavebnictví 7. Stanovení marketingových cílů 8. Marketingové strategie a taktiky. Jejich výběr a užití na trhu staveb 9. Realizace marketingového plánu 10. Uplatnění nástrojů marketingového mixu při realizaci cílů. Podmínky práce v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Nástroje komunikačního mixu ve stavebnictví 11. Vytvoření vhodné organizační struktury podniků ve stavebnictví 12.Kontrolní proces. Porovnání realizačních výsledků s plánem a hodnocení odchylek 13.Současné trendy v marketingu stavebnictví
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
  • PLESKAČ J., SOUKUP L.. Marketing ve stavebnictví.Grada, Praha, 2001. ISBN 80-247-0052-2
    doporučená literatura
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál13 
Příprava na závěrečný test26 
skupinová seminární práce26 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi13 
Celkem:1040
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - ústní 20 %
test - závěrečný 50 %
projekt - skupinový 20 %
analýza dat 10 %
Podmínky testu
odevzdaný skupinový projekt;

účast na seminářích min. 70%;

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2019, léto 2021.