VŠTE:MRS Marketing ve stavebnictví - Informace o předmětu
MRS Marketing ve stavebnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2011
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jiří Vlk (cvičící)
- Garance
- Ing. Jiří Vlk
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MRS/P01: Pá 9:55–11:25 B1, J. Vlk
MRS/S01: každý lichý pátek 11:35–13:05 B4, J. Vlk - Předpoklady
- FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Student bude umět vytvořit a realizovat pro konkrétního zákazníka přitažlivý výrobek s akceptovatelnou cenou, efektivní distribucí a komunikační podporou. Celý tento proces bude schopen řídit a vyhodnotit jeho přínos pro stavební podnik.
- Osnova
- 1. Charakteristika, vymezení, vývoj a význam předmětu 2. Strategický řídící proces a jeho uplatnění ve stavebnictví 3. Strategický marketingový proces, charakteristika a etapy 4. Marketingové plánování a marketingové plány 5. Plánovací koncepce v marketingu (cyklus životnosti, diferenční analýza, portfolio, diskontinuita, hodnotový řetězec, strategické skupiny ) 6. Situační analýza, SWOT analýza, vytypování příležitostí a výběr cílových trhů. Charakteristika trhů a zvláštnosti jejich fungování ve stavebnictví 7. Stanovení marketingových cílů 8. Marketingové strategie a taktiky. Jejich výběr a užití na trhu staveb 9. Realizace marketingového plánu 10. Uplatnění nástrojů marketingového mixu při realizaci cílů. Podmínky práce v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Nástroje komunikačního mixu ve stavebnictví 11. Vytvoření vhodné organizační struktury podniků ve stavebnictví 12.Kontrolní proces. Porovnání realizačních výsledků s plánem a hodnocení odchylek 13.Současné trendy v marketingu stavebnictví
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
- PLESKAČ J., SOUKUP L.. Marketing ve stavebnictví.Grada, Praha, 2001. ISBN 80-247-0052-2
- doporučená literatura
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 26 skupinová seminární práce 26 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 Celkem: 104 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - ústní 20 %
test - závěrečný 50 %
projekt - skupinový 20 %
analýza dat 10 % - Podmínky testu
- odevzdaný skupinový projekt;
účast na seminářích min. 70%;
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2011/MRS