MRS Marketing ve stavebnictví

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2015
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MRS/K10: Ne 8. 11. 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, Ne 6. 12. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 11:25–12:55 A5, K. Tišlerová
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH(70) && MAX_PREZENCNICH(80)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, marketingové plánování, atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu obecně. Dále se student seznámí se specifiky marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví.
Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí vysvětlit principy marketingového řízení;
chápe specifika a odlišnosti marketingového mixu ve stavebnictví.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu, význam marketingu, základní pojmy

  • 2. Podnikatelské koncepce a vývoj marketingu

  • 3. Základní principy marketingového řízení, marketingové prostředí

  • 4. Marketingové plánování, marketingový plán

  • 5. Marketingový výzkum, STP

  • 6. Marketingový mix - "4P", rozšířené marketingové mixy

  • 7. Produkt

  • 8. Cena

  • 9. Distribuce

  • 10. Marketingová komunikace a komunikační mix

  • 11. Specifika marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví

  • 12. Produkt a cena ve stavebnictví

  • 13. Distribuce a komunikační mix ve stavebnictví

Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. info
    doporučená literatura
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
  • VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky 26
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál13 
Příprava na závěrečný test2626
tvorba a prezentace seminární práce2626
Účast na přednáškách2626
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi13 
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
Podmínky testu
Závazný harmonogram odevzdání a prezentací seminárních prací určuje vyučující. Seminární práce je nutné odevzdat nejdéle do konce 10. výukového týdne ve Wordu i PowerPointu prostřednictvím odevzdáváren v~informačním systému VŠTE.

Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2019, léto 2021.