VŠTE:MRS Marketing ve stavebnictví - Informace o předmětu
MRS Marketing ve stavebnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2015
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MRS/K10: Ne 8. 11. 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, Ne 6. 12. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 11:25–12:55 A5, K. Tišlerová
- Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(70) && MAX_PREZENCNICH(80)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, marketingové plánování, atd.).
Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu obecně. Dále se student seznámí se specifiky marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví.
Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí vysvětlit principy marketingového řízení;
chápe specifika a odlišnosti marketingového mixu ve stavebnictví. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu, význam marketingu, základní pojmy
- 2. Podnikatelské koncepce a vývoj marketingu
- 3. Základní principy marketingového řízení, marketingové prostředí
- 4. Marketingové plánování, marketingový plán
- 5. Marketingový výzkum, STP
- 6. Marketingový mix - "4P", rozšířené marketingové mixy
- 7. Produkt
- 8. Cena
- 9. Distribuce
- 10. Marketingová komunikace a komunikační mix
- 11. Specifika marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví
- 12. Produkt a cena ve stavebnictví
- 13. Distribuce a komunikační mix ve stavebnictví
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. info
- doporučená literatura
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
- VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 26 26 tvorba a prezentace seminární práce 26 26 Účast na přednáškách 26 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 % - Podmínky testu
- Závazný harmonogram odevzdání a prezentací seminárních prací určuje vyučující. Seminární práce je nutné odevzdat nejdéle do konce 10. výukového týdne ve Wordu i PowerPointu prostřednictvím odevzdáváren v~informačním systému VŠTE.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2015/MRS