VŠTE:MRS Marketing ve stavebnictví - Informace o předmětu
MRS Marketing ve stavebnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2012
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jiří Vlk (přednášející)
Ing. Jiří Vlk (cvičící) - Garance
- Ing. Jiří Vlk
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu ve firmách;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí posoudit význam jednotlivých prvků marketingového mixu pro obchodní strategii;
vytvoří jednoduchý strategický marketingový plán;
sestaví jednoduchý marketingový rozpočet;
umí vysvětlit principy řízení firmy pomocí marketingových plánů; - Osnova
- 1. Charakteristika, vymezení, vývoj a význam marketingu, postavení v podniku
- 2. Podnikatelské koncepce a význam pro marketing
- 3. Hlavní pojmy používané v marketingu
- 4. Strategický řídící proces a jeho uplatnění ve stavebnictví
- 5. Marketingové plánování a marketingové plány
- 6. Situační analýza, STEP faktory, trh a tržní segmenty, potenciál trhu a potenciál zákazníků, SWOT analýza
- 7. Stanovení marketingových cílů
- 8. Marketingové strategie a taktiky. Jejich výběr a užití na trhu staveb, marketingový mix
- 9. Plán prodeje a plán nákladů, marketingový rozpočet
- 10. Modelování a prognózování
- 11. Cílové skupiny ve stavebnictví, nákupní chování, obchodní politika
- 12. Řízení a kontrola
- 13.Současné trendy v marketingu stavebnictví
- Literatura
- povinná literatura
- PLESKAČ J., SOUKUP L.. Marketing ve stavebnictví.Grada, Praha, 2001. ISBN 80-247-0052-2
- KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
- doporučená literatura
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
- VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 26 skupinová seminární práce 26 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 Celkem: 104 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - ústní 20 %
test - závěrečný 50 %
projekt - skupinový 20 %
analýza dat 10 % - Podmínky testu
- odevzdaný skupinový projekt;
účast na seminářích min. 70%;
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2012/MRS