VŠTE:MRS Marketing ve stavebnictví - Informace o předmětu
MRS Marketing ve stavebnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2014
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, marketingové plánování, atd.).
Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu obecně. Dále se student seznámi se specifiky marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví.
Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí vysvětlit principy marketingového řízení;
chápe specifika a odlišnosti marketingového mixu ve stavebnictví. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu, význam marketingu, základní pojmy
- 2. Podnikatelské koncepce a vývoj marketingu
- 3. Základní principy marketingového řízení, marketingové prostředí
- 4. Marketingové plánování, marketingový plán
- 5. Marketingový výzkum, STP
- 6. Marketingový mix - "4P", rozšířené marketingové mixy
- 7. Produkt
- 8. Cena
- 9. Distribuce
- 10. Marketingová komunikace a komunikační mix
- 11. Specifika marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví
- 12. Produkt a cena ve stavebnictví
- 13. Distribuce a komunikační mix ve stavebnictví
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
- SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
- VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 26 26 tvorba a prezentace seminární práce 26 26 Účast na přednáškách 26 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 % - Podmínky testu
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- aktivní práce na seminářích a plnění úkolů, které jsou zadávány vyučujícím na seminářích
- včasné odevzdání seminární práce dle závazného harmonogramu vyučujícího
- prezentace seminární práce
- případná participace na marketingových výzkumech a dotazníkových šetřeních na seminářích
Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.- Informace učitele
- Závazný harmonogram odevzdání a prezentací seminárních prací určuje vyučující. Seminární práce je nutné odevzdat do stanovených termínů ve Wordu i PowerPointo prostřednictvím odevzdáváren v informačním systému VŠTE.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2014/MRS