VŠTE:MRS Marketing ve stavebnictví - Informace o předmětu
MRS Marketing ve stavebnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2017
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Markéta Kubová
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MRS/X01: Ne 3. 12. 8:00–9:30 D310L, 9:40–11:10 D310L, R. Švec
- Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(20) && MAX_PREZENCNICH(20)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, marketingové plánování, atd.).
Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu obecně. Dále se student seznámí se specifiky marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví.
Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí vysvětlit principy marketingového řízení;
chápe specifika a odlišnosti marketingového mixu ve stavebnictví. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu, význam marketingu, základní pojmy
- 2. Podnikatelské koncepce a vývoj marketingu
- 3. Základní principy marketingového řízení, marketingové prostředí
- 4. Marketingové plánování, marketingový plán
- 5. Marketingový výzkum, STP
- 6. Marketingový mix - "4P", rozšířené marketingové mixy
- 7. Produkt
- 8. Cena
- 9. Distribuce
- 10. Marketingová komunikace a komunikační mix
- 11. Specifika marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví
- 12. Produkt a cena ve stavebnictví
- 13. Distribuce a komunikační mix ve stavebnictví
- Literatura
- povinná literatura
- SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
- KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- doporučená literatura
- VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
- neurčeno
- KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Základy marketingu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 26 26 tvorba a prezentace seminární práce 26 26 Účast na přednáškách 26 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
seminární práce 30 % - Podmínky testu
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- U předmětu je zkrácená dotace neboť již není vyučován dle řádného studijního plánu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2017/MRS