MRS Marketing ve stavebnictví

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2013
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MRS/K8: Ne 20. 10. 13:40–15:10 B2, 15:15–16:45 B2, 16:50–18:20 B2, So 14. 12. 13:40–15:10 B2, 15:15–16:45 B2, L. Šolc
MRS/P01: Čt 8:15–9:45 A4, L. Šolc
MRS/S01: každý lichý čtvrtek 9:55–11:25 A4, L. Šolc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, marketingové plánování, atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu obecně. Dále se student seznámi se specifiky marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví.
Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí vysvětlit principy marketingového řízení;
chápe specifika a odlišnosti marketingového mixu ve stavebnictví.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu, význam marketingu, základní pojmy

  • 2. Podnikatelské koncepce a vývoj marketingu

  • 3. Základní principy marketingového řízení, marketingové prostředí

  • 4. Marketingové plánování, marketingový plán

  • 5. Marketingový výzkum, STP

  • 6. Marketingový mix - "4P", rozšířené marketingové mixy

  • 7. Produkt

  • 8. Cena

  • 9. Distribuce

  • 10. Marketingová komunikace a komunikační mix

  • 11. Specifika marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví

  • 12. Produkt a cena ve stavebnictví

  • 13. Distribuce a komunikační mix ve stavebnictví

Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
  • SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
  • VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky 26
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál13 
Příprava na závěrečný test2626
tvorba a prezentace seminární práce2626
Účast na přednáškách2626
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi13 
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
Podmínky testu
  • Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
  • aktivní práce na seminářích a plnění úkolů, které jsou zadávány vyučujícím na seminářích
  • včasné odevzdání seminární práce dle závazného harmonogramu vyučujícího
  • prezentace seminární práce
  • případná participace na marketingových výzkumech a dotazníkových šetřeních na seminářích
  • Informace učitele
    Závazný harmonogram odevzdání a prezentací seminárních prací určuje vyučující. Seminární práce je nutné odevzdat do stanovených termínů ve Wordu i PowerPointo prostřednictvím odevzdáváren v informačním systému VŠTE.
    Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
    Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 49) + body z průběžného hodnocení (seminární práce a její prezentace) (30 - 0): A 100 – 98, B 97 – 91, C 90 – 80, D 79 – 73, E 72 – 70, F 69 – 0.
    Další komentáře
    Předmět je vyučován každoročně.
    Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2019, léto 2021.