MRS Marketing in civil engineering
Institute of Technology and Business in České Budějovicesummer 2012
- Extent and Intensity
- 2/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Jiří Vlk (lecturer)
Ing. Jiří Vlk (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Jiří Vlk
Department of Civil Engineering – Faculty of Technology – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes
- The graduate will be able to:
- understand and explain the position of the marketing in compenies,
- made a easy marketing analysis of the intern and extern marketing environment in the civil engineering;
- made a basic analysis of the marketplace and target groups in the civil engineering;
- describe and explain the meaning of marketing mix-elements for the business strategy;
- made a easy strategy marketing target;
- form a easy marketing budget;
- characterize principles of the management by marketing targets. - Syllabus
- 1. Charakteristika, vymezení, vývoj a význam marketingu, postavení v podniku
- 2. Podnikatelské koncepce a význam pro marketing
- 3. Hlavní pojmy používané v marketingu
- 4. Strategický řídící proces a jeho uplatnění ve stavebnictví
- 5. Marketingové plánování a marketingové plány
- 6. Situační analýza, STEP faktory, trh a tržní segmenty, potenciál trhu a potenciál zákazníků, SWOT analýza
- 7. Stanovení marketingových cílů
- 8. Marketingové strategie a taktiky. Jejich výběr a užití na trhu staveb, marketingový mix
- 9. Plán prodeje a plán nákladů, marketingový rozpočet
- 10. Modelování a prognózování
- 11. Cílové skupiny ve stavebnictví, nákupní chování, obchodní politika
- 12. Řízení a kontrola
- 13.Současné trendy v marketingu stavebnictví
- Literature
- required literature
- PLESKAČ J., SOUKUP L.. Marketing ve stavebnictví.Grada, Praha, 2001. ISBN 80-247-0052-2
- KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
- recommended literature
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
- VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 pp. ISBN 978-80-87278-88-8. info
- Forms of Teaching
- Lecture
Seminar - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 13 Preparation for the Final Test 26 skupinová seminární práce (in Czech) 26 Attendance on Lectures 26 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 13 Total: 104 0 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Exam – oral 20 %
Test – final 50 %
Project – group 20 %
Data Analysis 10 % - Exam conditions
- group project, final test, oral exam, data analysis
Points respond to percentage allocation of activities in the Assesment Rate. Evaluation Scale:
A: 100 - 95
B: 94 - 90
C: 89 - 80
D: 79 - 70
E: 69 - 60
FX: 59 - 30
F: 29 - 0
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught every week.
- Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2012/MRS