MRS Marketing in civil engineering
Institute of Technology and Business in České Budějovicesummer 2013
- Extent and Intensity
- 2/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- MRS/K7: Sat 23. 3. 18:25–19:55 A5, Sun 14. 4. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, Sun 28. 4. 15:15–16:45 A5, 16:50–18:20 A5, L. Šolc
- Prerequisites (in Czech)
- FORMA(K)
Výstupem předmětu MRS bude písemný test. Podmínky jsou následující : splnil : 70 - 49 bodů nesplnil(lze opakovat): 48 - 21 bodů nesplnil(nelze opakovat) : 20 - 0 bodů. Zbývajících 30 bodů lze získat vyhotovením seminární práce na libovolné marketingové téma zaměřené na stavební obor (maximum 20 bodů) a její prezentací (maximum 10 bodů). Celková klasifikace předmětu : A : 100 - 98 bodů B: 97 - 91 bodů C: 90 - 80 bodů D: 79 - 73 bodů E: 72 - 70 bodů F: 69 - 0 bodů - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes
- The graduate will be able to:
- understand and explain the position of the marketing in compenies,
- made a easy marketing analysis of the intern and extern marketing environment in the civil engineering;
- made a basic analysis of the marketplace and target groups in the civil engineering;
- describe and explain the meaning of marketing mix-elements for the business strategy;
- made a easy strategy marketing target;
- form a easy marketing budget;
- characterize principles of the management by marketing targets. - Syllabus
- 1. Charakteristika, vymezení, vývoj a význam marketingu, postavení v podniku
- 2. Podnikatelské koncepce a význam pro marketing
- 3. Hlavní pojmy používané v marketingu
- 4. Strategický řídící proces a jeho uplatnění ve stavebnictví
- 5. Marketingové plánování a marketingové plány
- 6. Situační analýza, STEP faktory, trh a tržní segmenty, potenciál trhu a potenciál zákazníků, SWOT analýza
- 7. Stanovení marketingových cílů
- 8. Marketingové strategie a taktiky. Jejich výběr a užití na trhu staveb, marketingový mix
- 9. Plán prodeje a plán nákladů, marketingový rozpočet
- 10. Modelování a prognózování
- 11. Cílové skupiny ve stavebnictví, nákupní chování, obchodní politika
- 12. Řízení a kontrola
- 13.Současné trendy v marketingu stavebnictví
- Literature
- required literature
- KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
- SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 pp. ISBN 978-80-7468-013-7. info
- recommended literature
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
- VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 pp. ISBN 978-80-87278-88-8. info
- Forms of Teaching
- Lecture
Seminar - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
Critical Thinking
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 13 Preparation for the Final Test 26 tvorba a prezentace seminární práce (in Czech) 26 Attendance on Lectures 26 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 13 Total: 104 0 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – final 70 %
Presentation 10 %
Seminary Work 20 %
active participation in seminars 5 %
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2013/MRS