MAK Marketingová komunikace

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2012
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí studentů z oblasti marketingu. Studenti budou aktivně zapojováni do vedení seminářů a budou mít možnost sami náplň i průběh výuky ovlivňovat. V rámci kurzu se studenti seznámí s komunikačním mixem a jeho jednotlivými nástroji. Na základě tvorby a prezentace seminární práce zdokonaluje student své teoretické, praktické, komunikační a prezentační dovednosti. Po absolvování student:
  • ovládá základní i rozšířené nástroje komunikačního mixu
  • je schopen připravit celkovou strategii marketingové komunikace Úspěšný absolvent chápe nutnost tvorby strategie marketingové komunikace a aplikuje získané znalosti na konkrétním praktickém příkladu strategie marketingové komunikace vybraného produktu.
  • Osnova
    • 1. Základní teoretická východiska marketingové komunikace, komunikační proces
    • 2. Cíle, strategie a plánování marketingové komunikace
    • 3. Reklama – historie, současnost
    • 4. Reklama – zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
    • 5. Reklama – druhy reklamy, reklamní média (tradiční, vs. alternativní), hodnocení efektivnosti reklamy
    • 6. Podpora prodeje – cíle a nástroje podpory prodeje, POP a POS materiály, typy podpory prodeje
    • 7. Přímý marketing – nástroje přímého marketingu
    • 8. Public relations – charakteristika, cílové skupiny a nástroje PR
    • 9. Event marketing, veletrhy a výstavy, sponzoring
    • 10. Osobní prodej
    • 11. Marketingová komunikace v internetovém prostředí – komunikační mix a internet (PR, podpora prodeje, reklama a přímý marketing na internetu)
    • 12. Nové trendy marketingové komunikace
    • 13. Případové studie
    Literatura
      povinná literatura
    • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
    • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Computer press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
    • FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
      doporučená literatura
    • PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
    • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
    • SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
    Organizační formy výuky
    seminář
    Komplexní výukové metody
    skupinová výuka - kooperace
    brainstorming
    výuka podporovaná multimediálními technologiemi
    Studijní zátěž
    AktivitaPočet hodin za semestr
    Prezenční formaKombinovaná forma
    Příprava a prezentace seminární práce2222
    Příprava na seminář, cvičení, tutoriál44
    Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2626
    Celkem:5252
    Metody hodnocení a jejich poměr
    prezentace 40 %
    seminární práce 60 %
    Informace učitele
    Pro úspěšné ukončení předmětu je nutné splnit docházku min. ze 75% (což znamená maximálně 3 absence). Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.).
    Předmět je ukončen na základě vypracování, včasného odevzdání a úspěšné prezentace seminární práce, aktivní účasti na seminářích a plnění průběžných úkolů zadávaných vyučujícím v rámci seminářů a případné participace na marketingových výzkumech a dotazníkových šetřeních, která mohou být prováděna v průběhu seminářů. Závazný harmonogram odevzdání a prezentací seminárních prací určuje vyučující. Seminární práce je nutné odevzdat do stanovených termínů ve Wordu i PowerPointo prostřednictvím odevzdáváren v informačním systému VŠTE.
    Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.