VŠTE:MAK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MAK Marketingová komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 2/3/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAK/A6: Ne 1. 3. 13:05–14:35 D315, 14:50–16:20 D315, 16:30–18:00 D315, 18:10–19:40 D315, Ne 19. 4. 8:00–9:30 D315, 9:40–11:10 D315, 11:25–12:55 D315, M. Slabá
MAK/P01: Út 14:50–16:20 N011, M. Slabá
MAK/S01: Út 16:30–18:00 N011, Út 18:10–18:55 N011, M. Slabá - Předpoklady
- Znalost marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí studentů z oblasti marketingu se zaměřením na nástroje komunikačního mixu. V rámci kurzu se studenti seznámí s komunikačním mixem a jeho jednotlivými nástroji, historií marketingové komunikace, právní úpravou i současnými trendy v oblasti marketingové komunikace a komunikačního mixu. Na základě tvorby projektu marketingové komunikace fiktivního subjektu a prezentace výsledků projektu před skupinou zdokonaluje student své teoretické, praktické, komunikační a prezentační dovednosti a je schopen připravit návrh marketingové komunikace pro různé typy produktů.
- Výstupy z učení
- Po absolvování student:
• ovládá základní i rozšířené nástroje komunikačního mixu
• je schopen připravit celkovou strategii marketingové komunikace
• je schopen navrhnout vhodné nástroje komunikačního mixu pro různé produkty
Úspěšný absolvent chápe nutnost tvorby strategie marketingové komunikace a aplikuje získané znalosti na konkrétním praktickém příkladu zpracování komunikačního mixu vybraného produktu. - Osnova
- 1. Úvod do marketingové komunikace
- 2. Komunikační proces, model marketingové komunikace
- 3. Strategie marketingové komunikace, integrovaná marketingová komunikace
- 4. Reklama – zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
- 5. Reklama – druhy reklamy, reklamní média, mediální plánování
- 6. Podpora prodeje, komunikace v místě prodeje
- 7. Public relations a sponzoring
- 8. Corporate identity
- 9. Přímý marketing
- 10. Veletrhy a výstavy, B2B komunikace
- 11. Event marketing, osobní prodej
- 12. Internetová komunikace
- 13. Nové trendy marketingové komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M a P KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- doporučená literatura
- VAREY, Richard J. Marketing Communication : An Introduction to Contemporary Issues [elektronický zdroj]. Routledge, 2001. 415 s. ISBN 9780203466919
- SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
- VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6. info
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
- KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 10 50 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 Příprava na závěrečný test 40 60 prezentace 1 příprava semestrálního projektu 20 31 Účast na přednáškách 26 15 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
- Informace učitele
- Do výuky mohou být zapojeni odborníci z praxe. Organizace výuky Předmět má nesledovanou docházku z důvodu organizace cvičení projektovou formou Organizace přednášek – výuka probíhá celých 13 týdnů • Organizace cvičení: 1. Prvních 7 týdnů výuky probíhá formou seminářů. 2. V dalších 3 týdnech studenti samostatně zpracovávají projekt a mohou konzultovat průběh zpracování projektu výhradně s cvičícím své seminární skupiny. Projekt je zpracován samostatně nebo ve skupině 2 studentů a odevzdán písemně v elektronické formě pouze prostřednictvím odevzdávárny IS VŠTE v MS PowerPoint, a to do konce 10. výukového týdne semestru. 3. V posledních 3 týdnech je projekt prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/MAK