VŠTE:MAK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MAK Marketingová komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 2/3/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Šuleř, PhD. (cvičící)
Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAK/A7: Ne 9. 5. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, Ne 16. 5. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, 13:05–14:35 B5, M. Vítek
MAK/P01: St 13:05–14:35 N004, M. Vítek
MAK/S01: St 16:30–18:00 N007 a každý sudý čtvrtek 14:50–16:20 B2, P. Šuleř, M. Vítek - Předpoklady
- znalost základů marketingu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí studentů z oblasti marketingu se zaměřením na nástroje komunikačního mixu. V rámci kurzu se studenti seznámí s komunikačním mixem a jeho jednotlivými nástroji, historií marketingové komunikace, právní úpravou i současnými trendy v oblasti marketingové komunikace a komunikačního mixu. Na základě tvorby projektu marketingové komunikace fiktivního subjektu a prezentace výsledků projektu před skupinou zdokonaluje student své teoretické, praktické, komunikační a prezentační dovednosti a je schopen připravit návrh marketingové komunikace pro různé typy produktů.
- Výstupy z učení
- Po absolvování student:
• ovládá základní i rozšířené nástroje komunikačního mixu
• je schopen připravit celkovou strategii marketingové komunikace
• je schopen navrhnout vhodné nástroje komunikačního mixu pro různé produkty
Úspěšný absolvent chápe nutnost tvorby strategie marketingové komunikace a aplikuje získané znalosti na konkrétním praktickém příkladu zpracování komunikačního mixu vybraného produktu. - Osnova
- 1. Úvod do marketingové komunikace
- 2. Komunikační proces, model marketingové komunikace
- 3. Strategie marketingové komunikace, integrovaná marketingová komunikace
- 4. Reklama – zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
- 5. Reklama – druhy reklamy, reklamní média, mediální plánování
- 6. Podpora prodeje, komunikace v místě prodeje
- 7. Public relations a sponzoring
- 8. Corporate identity
- 9. Přímý marketing
- 10. Veletrhy a výstavy, B2B komunikace
- 11. Event marketing, osobní prodej
- 12. Internetová komunikace
- 13. Nové trendy marketingové komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M a P KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- doporučená literatura
- SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
- VAREY, Richard J. Marketing Communication : An Introduction to Contemporary Issues [elektronický zdroj]. Routledge, 2001. 415 s. ISBN 9780203466919
- VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6. info
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
- KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Esej 20 20 Příprava na přednášky 20 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 27 32 Příprava na závěrečný test 24 90 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 14 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
esej 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení:
esej (10 NS) - 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0. – 0.
- Informace učitele
- Přednášky proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin, ale zároveň budou nahrávány a budou k dispozici pro studenty kombinované formy studia, semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu. Docházka na seminářích je sledována. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/MAK