MAK Marketingová komunikace

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2014
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MAK/S01: Čt 16:30–18:00 B2, M. Slabá
Předpoklady
FORMA ( P )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí studentů z oblasti marketingu. Studenti budou aktivně zapojováni do vedení seminářů. V rámci kurzu se studenti seznámí s komunikačním mixem a jeho jednotlivými nástroji. Na základě tvorby projektu marketingové komunikace fiktivního subjektu a prezentace výsledků projektu před skupinou zdokonaluje student své teoretické, praktické, komunikační a prezentační dovednosti. Po absolvování student:
  • ovládá základní i rozšířené nástroje komunikačního mixu
  • je schopen připravit celkovou strategii marketingové komunikace Úspěšný absolvent chápe nutnost tvorby strategie marketingové komunikace a aplikuje získané znalosti na konkrétním praktickém příkladu strategie marketingové komunikace vybraného produktu.
  • Osnova
    • 1. úvod do předmětu, základní teoretická východiska marketingu a marketingové komunikace
    • 2. Komunikační proces
    • 3. Strategie marketingové komunikace
    • 4. Reklama – zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
    • 5. Reklama – druhy reklamy, reklamní média (tradiční, vs. alternativní)
    • 6. Podpora prodeje – cíle a nástroje podpory prodeje, POP a POS materiály, typy podpory prodeje
    • 7. Přímý marketing – nástroje přímého marketingu
    • 8. Public relations – charakteristika, cílové skupiny a nástroje PR
    • 9. Event marketing, veletrhy a výstavy, sponzoring
    • 10. Osobní prodej
    • 11. Marketingová komunikace v internetovém prostředí – komunikační mix a internet (PR, podpora prodeje, reklama a přímý marketing na internetu)
    • 12. Nové trendy marketingové komunikace
    • 13. Případové studie
    Literatura
      povinná literatura
    • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
    • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Computer press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
    • FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
      doporučená literatura
    • PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
    • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
    • SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
    • VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6. info
    • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. info
    Organizační formy výuky
    seminář
    Komplexní výukové metody
    skupinová výuka - kooperace
    projektová výuka
    brainstorming
    výuka podporovaná multimediálními technologiemi
    Studijní zátěž
    AktivitaPočet hodin za semestr
    Prezenční formaKombinovaná forma
    Příprava a prezentace projektu2022
    Příprava na seminář, cvičení, tutoriál64
    Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2626
    Celkem:5252
    Metody hodnocení a jejich poměr
    prezentace 30 %
    projekt - semestrální 70 %
    Informace učitele
    Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
    Předmět je ukončen na základě vypracování, včasného odevzdání a úspěšné prezentace projektu marketingové komunikace, aktivní účasti na seminářích a plnění průběžných úkolů zadávaných vyučujícím v rámci seminářů a případné participace na marketingových výzkumech a dotazníkových šetřeních, která mohou být prováděna v průběhu seminářů.
    Závazný harmonogram odevzdání a prezentací projektu určuje vyučující.
    Projekt je nutné odevzdat ve Wordu i PowerPointu prostřednictvím odevzdáváren v informačním systému VŠTE.
    Všechny projekty musí být odevzdány nejdéle do 10. výukového týdne semestru. Stejně tak je do konce 10. Výukového týdne semestru odevzdána prezentace v MS PowerPoint.
    Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné dosáhnout 70%
    Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.