VŠTE:MAK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MAK Marketingová komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2018
- Rozsah
- 2/3/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
Ing. Bc. Veronika Humlerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAK/P01: St 11:25–12:55 B3, M. Slabá
MAK/S01: Út 9:40–11:10 D516, Út 11:25–12:10 D516, V. Humlerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí studentů z oblasti marketingu se zaměřením na nástroje komunikačního mixu. V rámci kurzu se studenti seznámí s komunikačním mixem a jeho jednotlivými nástroji, historií marketingové komunikace, právní úpravou i současnými trendy v oblasti marketingové komunikace a komunikačního mixu. Na základě tvorby projektu marketingové komunikace fiktivního subjektu a prezentace výsledků projektu před skupinou zdokonaluje student své teoretické, praktické, komunikační a prezentační dovednosti a je schopen připravit návrh marketingové komunikace pro různé typy produktů.
- Výstupy z učení
- Po absolvování student:
• ovládá základní i rozšířené nástroje komunikačního mixu
• je schopen připravit celkovou strategii marketingové komunikace
• je schopen navrhnout vhodné nástroje komunikačního mixu pro různé produkty
Úspěšný absolvent chápe nutnost tvorby strategie marketingové komunikace a aplikuje získané znalosti na konkrétním praktickém příkladu zpracování komunikačního mixu vybraného produktu. - Osnova
- 1. Úvod do marketingové komunikace
- 2. Komunikační proces, model marketingové komunikace
- 3. Strategie marketingové komunikace, integrovaná marketingová komunikace
- 4. Reklama – zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
- 5. Reklama – druhy reklamy, reklamní média, mediální plánování
- 6. Podpora prodeje, komunikace v místě prodeje
- 7. Public relations a sponzoring
- 8. Corporate identity
- 9. Přímý marketing
- 10. Veletrhy a výstavy, B2B komunikace
- 11. Event marketing, osobní prodej
- 12. Internetová komunikace
- 13. Nové trendy marketingové komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M a P KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- doporučená literatura
- VAREY, Richard J. Marketing Communication : An Introduction to Contemporary Issues [elektronický zdroj]. Routledge, 2001. 415 s. ISBN 9780203466919
- SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
- VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6. info
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
- KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 31 Příprava na závěrečný test 30 94 prezentace 27 příprava semestrálního projektu 20 20 Účast na přednáškách 18 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 31 11 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2018/MAK