MAK Marketingová komunikace

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2011
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Rozvrh
St 8:15–9:45 D315
Předpoklady
MAR Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět prohlubuje a rozšiřuje znalosti v oblasti marketingu s konkrétním zaměřením na marketingovou komunikaci a nástroje komunikačního mixu. Cílem kurzu je nejen rozšířit teoretické znalosti studentů, ale také rozvinout jejich praktické dovednosti, které budou prokázány aplikací při návrhu konkrétní komunikační strategie a vhodných nástrojů komunikačního mixu pro vybraný výrobek či službu.
Osnova
  • 1. Základní teoretická východiska marketingové komunikace, komunikační proces
  • 2. Cíle, strategie a plánování marketingové komunikace
  • 3. Reklama – historie, současnost, zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
  • 4. Reklama – druhy reklamy, reklamní média (tradiční, vs. alternativní), hodnocení efektivnosti reklamy
  • 5. Podpora prodeje – cíle a nástroje podpory prodeje, POP a POS materiály, typy podpory prodeje
  • 6. Přímý marketing – nástroje přímého marketingu
  • 7. Public relations – charakteristika, cílové skupiny a nástroje PR
  • 8. Event marketing, veletrhy a výstavy, sponzoring, ambush marketing
  • 9. Osobní prodej
  • 10. Marketingová komunikace v internetovém prostředí – komunikační mix a internet (PR, podpora prodeje, reklama a přímý marketing na internetu)
  • 11. Nové trendy marketingové komunikace
  • 12. Případové studie
Literatura
    povinná literatura
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
  • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Computer press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
    doporučená literatura
  • PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
  • SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava a prezentace seminární práce22 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál4 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:520
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 40 %
seminární práce 60 %
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.