VŠTE:MAK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MAK Marketingová komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2011
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
- Rozvrh
- St 8:15–9:45 D315
- Předpoklady
- MAR Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět prohlubuje a rozšiřuje znalosti v oblasti marketingu s konkrétním zaměřením na marketingovou komunikaci a nástroje komunikačního mixu. Cílem kurzu je nejen rozšířit teoretické znalosti studentů, ale také rozvinout jejich praktické dovednosti, které budou prokázány aplikací při návrhu konkrétní komunikační strategie a vhodných nástrojů komunikačního mixu pro vybraný výrobek či službu.
- Osnova
- 1. Základní teoretická východiska marketingové komunikace, komunikační proces
- 2. Cíle, strategie a plánování marketingové komunikace
- 3. Reklama – historie, současnost, zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
- 4. Reklama – druhy reklamy, reklamní média (tradiční, vs. alternativní), hodnocení efektivnosti reklamy
- 5. Podpora prodeje – cíle a nástroje podpory prodeje, POP a POS materiály, typy podpory prodeje
- 6. Přímý marketing – nástroje přímého marketingu
- 7. Public relations – charakteristika, cílové skupiny a nástroje PR
- 8. Event marketing, veletrhy a výstavy, sponzoring, ambush marketing
- 9. Osobní prodej
- 10. Marketingová komunikace v internetovém prostředí – komunikační mix a internet (PR, podpora prodeje, reklama a přímý marketing na internetu)
- 11. Nové trendy marketingové komunikace
- 12. Případové studie
- Literatura
- povinná literatura
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
- FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Computer press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
- doporučená literatura
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
- SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava a prezentace seminární práce 22 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 4 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 52 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 40 %
seminární práce 60 %
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2011/MAK