VŠTE:MAK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MAK Marketingová komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2013
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAK/S01: Pá 11:35–13:05 B2, M. Slabá
MAK/S02: Po 13:10–14:40 D415, M. Slabá - Předpoklady
- FORMA ( P )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí studentů z oblasti marketingu. Studenti budou aktivně zapojováni do vedení seminářů a budou mít možnost sami náplň i průběh výuky ovlivňovat. V rámci kurzu se studenti seznámí s komunikačním mixem a jeho jednotlivými nástroji. Na základě tvorby a prezentace seminární práce zdokonaluje student své teoretické, praktické, komunikační a prezentační dovednosti.
Po absolvování student:
- ovládá základní i rozšířené nástroje komunikačního mixu
- je schopen připravit celkovou strategii marketingové komunikace Úspěšný absolvent chápe nutnost tvorby strategie marketingové komunikace a aplikuje získané znalosti na konkrétním praktickém příkladu strategie marketingové komunikace vybraného produktu.
- Osnova
- 1. Základní teoretická východiska marketingové komunikace, komunikační proces
- 2. Cíle, strategie a plánování marketingové komunikace
- 3. Reklama – historie, současnost
- 4. Reklama – zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
- 5. Reklama – druhy reklamy, reklamní média (tradiční, vs. alternativní), hodnocení efektivnosti reklamy
- 6. Podpora prodeje – cíle a nástroje podpory prodeje, POP a POS materiály, typy podpory prodeje
- 7. Přímý marketing – nástroje přímého marketingu
- 8. Public relations – charakteristika, cílové skupiny a nástroje PR
- 9. Event marketing, veletrhy a výstavy, sponzoring
- 10. Osobní prodej
- 11. Marketingová komunikace v internetovém prostředí – komunikační mix a internet (PR, podpora prodeje, reklama a přímý marketing na internetu)
- 12. Nové trendy marketingové komunikace
- 13. Případové studie
- Literatura
- povinná literatura
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
- FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Computer press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
- doporučená literatura
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
- SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava a prezentace seminární práce 22 22 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 4 4 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 26 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 40 %
seminární práce 60 %
- Informace učitele
- Pro úspěšné ukončení předmětu je nutné splnit docházku min. ze 75% (což znamená maximálně 3 absence). Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.).
Předmět je ukončen na základě vypracování, včasného odevzdání a úspěšné prezentace seminární práce, aktivní účasti na seminářích a plnění průběžných úkolů zadávaných vyučujícím v rámci seminářů a případné participace na marketingových výzkumech a dotazníkových šetřeních, která mohou být prováděna v průběhu seminářů. Závazný harmonogram odevzdání a prezentací seminárních prací určuje vyučující. Seminární práce je nutné odevzdat do stanovených termínů ve Wordu i PowerPointo prostřednictvím odevzdáváren v informačním systému VŠTE.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2013/MAK