VŠTE:STM Strategický management - Informace o předmětu
STM Strategický management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2009
- Rozsah
- 2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (přednášející)
Ing. Gabriela Mádlová (cvičící)
RNDr. Ladislav Prach (cvičící)
doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Jan Váchal, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- STM/01: Po 8:00–9:30 B4, G. Mádlová
STM/02: Po 9:35–11:05 B4, G. Mádlová
STM/03: Út 14:50–16:20 B4, J. Straková
STM/04: Út 11:25–12:55 D006, L. Prach
STM/05: Út 13:15–14:45 D006, L. Prach
STM/06: Čt 14:50–16:20 E7, J. Straková
STM/07: Po 14:50–16:20 B1, J. Váchal
STM/08: Po 16:25–17:55 B1, J. Váchal
STM/09: Po 18:15–19:45 B1, J. Váchal - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 180 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/180, pouze zareg.: 0/180 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Náplní předmětu je seznámení s principy a metodami strategického managementu. Cílem je předat studentům základní poznatky o strategickém řízení jak z pohledu dnešní stupně rozvoje podnikové sféry, tak z pohledu očekávaných změn souvisejících s vědecko-technickými a společenskými atributy 21. století.
- Osnova
- 1. Vývoj strategického managementu 2. Strategické řízení, strategické myšlení a rozhodování, 3. Podnikatelská strategie, druhy, formy a jejich projekce 4. Vymezení základního modelu strategického managementu - prvky, vize, cíle, pozice a postupy 5. Podnik a jeho interakce s vnějším prostředím 6. Chování podniku a tvorba konkurenční výhody 7. Analýza vnějšího podnikatelského prostředí - analýza tržního, vědeckotechnického a sociálně kulturního prostředí a analýza ekonomického a právního systému (STEP, Porterův model, strategické mapy, analýza konkurence) 8. Analýza interní - klíčové faktory strategie, SWOT, portfolio, space analýza 9. Strategická volba a podnikatelská strategie 10. Komplexní podnikatelská strategie a její implementace 11. Řízení strategických změn (rekonfigurace procesů) 12. Vyhodnocení strategických změn 13. Strategické aliance, formy a jejich utváření 14. Trendy v internacionalizaci a globalizaci
- Literatura
- Veber, J. Management kvality a environmentu. Praha:VŠE, 2005. ISBN 80-245-0765-X
- VEBER, J. Environmentální management. První dotisk. První vydání.Praha: VŠE, 2005.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 20 20 Příprava na přednášky 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 27 70 Příprava projektové analýzy a její prezentace 25 25 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 15 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 55 %
test - průběžný 15 %
prezentace 10 %
projekt - samostatný 20 %
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2009/STM