VŠTE:STM Strategický management - Informace o předmětu
STM Strategický management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2018
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA (cvičící)
prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (cvičící) - Garance
- Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- STM/CCV1: Út 6. 3. až Út 17. 4. Út 8:00–9:30 B1, J. Straková
STM/CCV2: So 17. 3. 8:00–16:20 A2, J. Váchal - Předpoklady
- OBOR(CAP)
Student ovládá látku z předmětu Podnikové řízení I a Podnikové řízení II - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 440 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/440, pouze zareg.: 0/440 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty se strategickým managementem, systémy řízení a strategickými metodami. Úspěšný absolvent disponuje základními znalostmi strategického řízení podnikatelské sféry ovlivněného vědeckotechnickým a společensko-ekonomickým pokrokem a vývojem v 21. století. Umí samostatně provést charakteristiku podniku včetně zhodnocení efektivnosti výsledků hospodaření s využitím strategickým metod vnitřního a vnějšího prostředí podniku.
- Osnova
- 1. Podnik jako systém, vnitřní a vnější prostředí podniku, změna povahy práce manažerů, manažer jako stratég
- 2. Vývoj strategického managementu, vývojové fáze, vymezení základních pojmů: strategie, strategické řízení, strategické myšlení a rozhodování
- 3. Proces strategického řízení, hierarchie strategie (komplexní podniková strategie – corporate strategy, obchodní strategie, dílčí strategie)
- 4. Modely strategického řízení, strategická situační analýza, strategické metody pro hodnocení vnitřního a vnějšího prostředí podniku
- 5. Klasifikace strategií
- 6. Paradigma, paradigma strategického managementu
- 7. Formulace, výběr a implementace strategie
- 8. Projekce moderních organizačních struktur
- 9. Konkurenční výhoda, analýza hodnotového řetězce, strategické plánování a kontrola
- 10. Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
- 11. Inovace, inovační proces, metoda Six sigma
- 12. Manažerská filozofie Kaizen
- 13. Vybrané manažerské nástroje
- Literatura
- povinná literatura
- VÁCHAL, Jan a Petra PÁRTLOVÁ. Strategický management. 3. uprav. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 116 s. ISBN 978-80-87278-30-7. info
- VÁCHAL, J., VOCHOZKA,M. a kol.Podnikové řízení.1.vyd. Praha:Grada Publishing,2013.688 s. ISBN 978-80-247-4642-5
- STRAKOVÁ, J., 2015. Strategický management. Studijní opora, e-learning. České Budějovice: VŠTE v Českých Budějovicích.
- doporučená literatura
- MALLYA, Thaddeus. Základy strategického řízení a rozhodování. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 246 s. ISBN 978-80-247-1911-5. info
- KOVÁŘ, František. Strategický management. In Edice učebních textů. Management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008, 206 s. Edice učebních textů. Management. ISBN 978-80-86730-33-2. Obsah info
- TICHÁ, I. a J. HRON, 2014. Strategické řízení. 1. vyd. Praha: Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze. ISBN 80-213-0922-7.
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál
přednáškové cvičení - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 20 20 Příprava na přednášky 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 27 70 Příprava projektové analýzy a její prezentace 25 25 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 15 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
test - průběžný 15 %
projekt - samostatný 15 % - Podmínky testu
- Součástí hodnocení předmětu je odprezentování jedné z~analýz pro hodnocení vnitřního či vnějšího prostředí podniku a odevzdání souboru seminárních prací. Maximální počet bodů získaných z~průběžného testu, stejně jako z~odevzdaného souboru seminárních prací, je 15 bodů. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2018/STM