VŠTE:MAK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MAK Marketingová komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2014
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAK/S01: Čt 16:30–18:00 B2, M. Slabá
- Předpoklady
- FORMA ( P )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí studentů z oblasti marketingu. Studenti budou aktivně zapojováni do vedení seminářů. V rámci kurzu se studenti seznámí s komunikačním mixem a jeho jednotlivými nástroji. Na základě tvorby projektu marketingové komunikace fiktivního subjektu a prezentace výsledků projektu před skupinou zdokonaluje student své teoretické, praktické, komunikační a prezentační dovednosti.
Po absolvování student:
- ovládá základní i rozšířené nástroje komunikačního mixu
- je schopen připravit celkovou strategii marketingové komunikace Úspěšný absolvent chápe nutnost tvorby strategie marketingové komunikace a aplikuje získané znalosti na konkrétním praktickém příkladu strategie marketingové komunikace vybraného produktu.
- Osnova
- 1. úvod do předmětu, základní teoretická východiska marketingu a marketingové komunikace
- 2. Komunikační proces
- 3. Strategie marketingové komunikace
- 4. Reklama – zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
- 5. Reklama – druhy reklamy, reklamní média (tradiční, vs. alternativní)
- 6. Podpora prodeje – cíle a nástroje podpory prodeje, POP a POS materiály, typy podpory prodeje
- 7. Přímý marketing – nástroje přímého marketingu
- 8. Public relations – charakteristika, cílové skupiny a nástroje PR
- 9. Event marketing, veletrhy a výstavy, sponzoring
- 10. Osobní prodej
- 11. Marketingová komunikace v internetovém prostředí – komunikační mix a internet (PR, podpora prodeje, reklama a přímý marketing na internetu)
- 12. Nové trendy marketingové komunikace
- 13. Případové studie
- Literatura
- povinná literatura
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
- FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Computer press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
- doporučená literatura
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
- SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
- VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6. info
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. info
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava a prezentace projektu 20 22 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 4 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 26 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 30 %
projekt - semestrální 70 %
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je ukončen na základě vypracování, včasného odevzdání a úspěšné prezentace projektu marketingové komunikace, aktivní účasti na seminářích a plnění průběžných úkolů zadávaných vyučujícím v rámci seminářů a případné participace na marketingových výzkumech a dotazníkových šetřeních, která mohou být prováděna v průběhu seminářů.
Závazný harmonogram odevzdání a prezentací projektu určuje vyučující.
Projekt je nutné odevzdat ve Wordu i PowerPointu prostřednictvím odevzdáváren v informačním systému VŠTE.
Všechny projekty musí být odevzdány nejdéle do 10. výukového týdne semestru. Stejně tak je do konce 10. Výukového týdne semestru odevzdána prezentace v MS PowerPoint.
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné dosáhnout 70%
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2014/MAK