VŠTE:MRS Marketing ve stavebnictví - Informace o předmětu
MRS Marketing ve stavebnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2013
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MRS/K7: So 23. 3. 18:25–19:55 A5, Ne 14. 4. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, Ne 28. 4. 15:15–16:45 A5, 16:50–18:20 A5, L. Šolc
- Předpoklady
- FORMA(K)
Výstupem předmětu MRS bude písemný test. Podmínky jsou následující : splnil : 70 - 49 bodů nesplnil(lze opakovat): 48 - 21 bodů nesplnil(nelze opakovat) : 20 - 0 bodů. Zbývajících 30 bodů lze získat vyhotovením seminární práce na libovolné marketingové téma zaměřené na stavební obor (maximum 20 bodů) a její prezentací (maximum 10 bodů). Celková klasifikace předmětu : A : 100 - 98 bodů B: 97 - 91 bodů C: 90 - 80 bodů D: 79 - 73 bodů E: 72 - 70 bodů F: 69 - 0 bodů - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, marketingové plánování, atd.).
Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu obecně. Dále se student seznámi se specifiky marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví.
Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí vysvětlit principy marketingového řízení;
chápe specifika a odlišnosti marketingového mixu ve stavebnictví. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu, význam marketingu, základní pojmy
- 2. Podnikatelské koncepce a vývoj marketingu
- 3. Základní principy marketingového řízení, marketingové prostředí
- 4. Marketingové plánování, marketingový plán
- 5. Marketingový výzkum, STP
- 6. Marketingový mix - "4P", rozšířené marketingové mixy
- 7. Produkt
- 8. Cena
- 9. Distribuce
- 10. Marketingová komunikace a komunikační mix
- 11. Specifika marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví
- 12. Produkt a cena ve stavebnictví
- 13. Distribuce a komunikační mix ve stavebnictví
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
- SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. info
- doporučená literatura
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
- VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 26 tvorba a prezentace seminární práce 26 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 Celkem: 104 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
aktivní úřast na seminářích, plnění průběžně zadávaných úkolů 5 % - Podmínky testu
- Na seminářích jsou povoleny maximálně 3 absence.
- Informace učitele
- Pro úspěšné ukončení předmětu je nutné splnit:
1. Min. 61% bodového ohodnocení každé aktivity (tj. aktivní účast na cvičení - plnění průběžných úkolů zadávaných vyučujícím na cvičeních, včasné odevzdání a prezentace seminární práce a zkouškový test).
Závazný harmonogram odevzdání a prezentací seminárních prací určuje vyučující. Seminární práce je nutné odevzdat do stanovených termínů ve Wordu i PowerPointo prostřednictvím odevzdáváren v informačním systému VŠTE.
2. Vypracování a odevzdání seminárdní práce jsou závěrečnou povinností složenou na cvičení a nezbytnou podmínkou možnosti psaní závěrečného testu. Seminární práce i prezentace musí splňovat minimálně 61% zadání, dosažený výsledek seminární práce se k počtu bodů z testu nepřipočítává
3. Povinnou docházku na seminářích 75% (což znamená maximálně 3 absence). Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.).
Hodnocení předmětu je následující:
- A: 100 - 96
- B: 95 - 91
- C: 90 - 81
- D: 80 - 71
- E: 70 - 61
- FX: 60 - 30
- F: 29 - 0
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2013/MRS