MRS Marketing ve stavebnictví

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2013
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MRS/K7: So 23. 3. 18:25–19:55 A5, Ne 14. 4. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, Ne 28. 4. 15:15–16:45 A5, 16:50–18:20 A5, L. Šolc
Předpoklady
FORMA(K)
Výstupem předmětu MRS bude písemný test. Podmínky jsou následující : splnil : 70 - 49 bodů nesplnil(lze opakovat): 48 - 21 bodů nesplnil(nelze opakovat) : 20 - 0 bodů. Zbývajících 30 bodů lze získat vyhotovením seminární práce na libovolné marketingové téma zaměřené na stavební obor (maximum 20 bodů) a její prezentací (maximum 10 bodů). Celková klasifikace předmětu : A : 100 - 98 bodů B: 97 - 91 bodů C: 90 - 80 bodů D: 79 - 73 bodů E: 72 - 70 bodů F: 69 - 0 bodů
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, marketingové plánování, atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu obecně. Dále se student seznámi se specifiky marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví.
Absolvent předmětu:
umí popsat postavení a význam marketingu;
umí provést jednoduché marketingové analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí ve stavebnictví;
umí provést základní analýzu trhu a cílových skupin ve stavebnictví;
umí vysvětlit principy marketingového řízení;
chápe specifika a odlišnosti marketingového mixu ve stavebnictví.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu, význam marketingu, základní pojmy

  • 2. Podnikatelské koncepce a vývoj marketingu

  • 3. Základní principy marketingového řízení, marketingové prostředí

  • 4. Marketingové plánování, marketingový plán

  • 5. Marketingový výzkum, STP

  • 6. Marketingový mix - "4P", rozšířené marketingové mixy

  • 7. Produkt

  • 8. Cena

  • 9. Distribuce

  • 10. Marketingová komunikace a komunikační mix

  • 11. Specifika marketingu a marketingového mixu ve stavebnictví

  • 12. Produkt a cena ve stavebnictví

  • 13. Distribuce a komunikační mix ve stavebnictví

Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER PHILIP. Marketing a management.. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
  • SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. info
    doporučená literatura
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing . Praha, Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3
  • VLK, Jiří. Marketing ve stavebnictví : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 132 s. ISBN 978-80-87278-88-8. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál13 
Příprava na závěrečný test26 
tvorba a prezentace seminární práce26 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi13 
Celkem:1040
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
aktivní úřast na seminářích, plnění průběžně zadávaných úkolů 5 %
Podmínky testu
Na seminářích jsou povoleny maximálně 3 absence.
Informace učitele
Pro úspěšné ukončení předmětu je nutné splnit:

1. Min. 61% bodového ohodnocení každé aktivity (tj. aktivní účast na cvičení - plnění průběžných úkolů zadávaných vyučujícím na cvičeních, včasné odevzdání a prezentace seminární práce a zkouškový test).
Závazný harmonogram odevzdání a prezentací seminárních prací určuje vyučující. Seminární práce je nutné odevzdat do stanovených termínů ve Wordu i PowerPointo prostřednictvím odevzdáváren v informačním systému VŠTE.
2. Vypracování a odevzdání seminárdní práce jsou závěrečnou povinností složenou na cvičení a nezbytnou podmínkou možnosti psaní závěrečného testu. Seminární práce i prezentace musí splňovat minimálně 61% zadání, dosažený výsledek seminární práce se k počtu bodů z testu nepřipočítává
3. Povinnou docházku na seminářích 75% (což znamená maximálně 3 absence). Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.).

Hodnocení předmětu je následující:
  • A: 100 - 96
  • B: 95 - 91
  • C: 90 - 81
  • D: 80 - 71
  • E: 70 - 61
  • FX: 60 - 30
  • F: 29 - 0
  • Další komentáře
    Předmět je vyučován každoročně.
    Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2019, léto 2021.