VŠTE:MAT_3 Matematika III - Informace o předmětu
MAT_3 Matematika III
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2013
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jana Vysoká, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- RNDr. Jana Vysoká, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAT_3/ccv: Út 23. 4. 11:35–14:40 B3, J. Vysoká, výuka v rámci CŽV
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Student ovládá obsahovou náplň předmětů MAT_1, MAT_2 (základy diferenciálního počtu - derivace funkce, průběh a vlastnosti funkce,základy integrálního počtu - přímá integrace, substituční metoda, metoda per partes, integrace racionálních lomených funkcí, speciální substituční metody, aplikace určitého integrálu, základní metody řešení diferenciálních rovnic 1. a 2. řádu). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je doplnit partie matematiky navazující na obsah předmětů MAT_1 a MAT_2. Důraz bude kladen na aplikační úlohy. Obsahem předmětu jsou základy diferenciálního počtu funkcí více proměnných, využití teorie obyčejných diferenciálních rovnic k řešení jednoduchých problémů v praxi, řešení soustav diferenciálních rovnic, dále úvod do integrálního počtu funkce více proměnných. Na konci tohoto kurzu bude student schopen řešit jednoduché problémy pomocí modelů obsahujících diferenciální rovnice 1. a 2. řádu, soustavy diferenciálních rovnic, orientovat se v základní teorii funkcí více proměnných, zvládne výpočet vícenásobných integrálů a bude schopen aplikovat teorii vícenásobných integrálů v praxi.
- Osnova
- 1.Definice funkce více reálných proměnných, definiční obor, graf. 2.Parciální derivace a jejich geometrický význam. 3.Pravidla pro výpočet derivací, derivace vyšších řádů. 4.Gradient funkce, směrové derivace. 5.Lokální extrémy, Hessova matice. 6.Vázané extrémy funkcí více proměnných. 7.Soustavy diferenciálních rovnic. 8.Matematické modely (využití diferenciálních rovnic). 9.Polární, cyklické, sférické souřadnice. 10.Dvojný integrál, Fubiniova věta. 11.Substituční metoda pro dvojný integrál. 12.Trojný integrál, Fubiniova věta. 13.Dvojné a trojné integrály – řešení aplikačních úloh.
- Literatura
- povinná literatura
- Zindulka, O.: Matematika 3, Česká technika - nakladatelství ČVUT, 2007, 1. vydání, 155 stran, ISBN 978-80-01-03678-5
- doporučená literatura
- Bubeník, F., Zindulka, O., Matematika 1, Česká technika - nakladatelství ČVUT, 2005, 1. vydání, ISBN 80-01-03309-0
- Bubeník, F., Matematika 2, Česká technika - nakladatelství ČVUT, 2006, 1. vydání, ISBN 80-01-03535-2
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 Příprava na závěrečný test 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 52 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - ústní 5 %
test - závěrečný 95 % - Podmínky testu
- Zápočet se uděluje na základě docházky a výsledku písemného závěrečného testu. Od studenta je vyžadována 70% účast na seminářích. Zápočtový test obsahuje čtyři příklady s~celkovým počtem 50 bodů. K~udělení zápočtu je třeba získat celkem 30 bodů. Studenti mají možnost jednoho opravného testu.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2013/MAT_3