VŠTE:KDO Komunikační dovednosti - Informace o předmětu
KDO Komunikační dovednosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2009
- Rozsah
- 0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Alena Hynková, CSc.
RNDr. Vladimír Kostka
Mgr. Renata Slípková
Mgr. Bronislava Šimsová - Garance
- Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Seznámení s praktickými možnostmi řešení problematiky mezilidské komunikace, verbálními a neverbálními prostředky a s důrazem na modelové situace, ve kterých se nachází pracovník ve stavebnictví. Specifikem předmětu je seznámení s teorií komunikace a jejím praktickém uplatňování, vědomé usměrňování vlastního komunikačního chování a chování ostatních účastníků komunikace a zvládnutí asertivního a taktického jednání. Obsahové zaměření kurzu: " Kurz sleduje vybrané otázky komunikace v kontextu oboru studovaného posluchači. " Představuje problematiku řízení komunikace založenou na porozumění tradici i zákonitostí komunikace (1. blok výuky), dále otázky forem komunikace a prezentace (2. blok výuky) a popisuje složitou otázku hledání optimálního stylu komunikace (3. soustředění). V závěrečném posledním bloku výuky se pokoušíme v duchu aplikovaného bakalářského studia popsat specifika komunikace (komunikační situace) charakteristická pro praxi studovaného oboru. 1. blok výuky " Organizace výuky " Aktuální možnosti a meze pro uplatnění komunikace ve studovaném oboru a navazující profesi " Sociální komunikace a její tradice " Sociální zákonitosti ovlivňující průběh komunikace " Psychologické zákonitosti ovlivňující průběh komunikace " VYBÍRAL, Z.: Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. " VYBÍRAL, Z.: Úvod do psychologie komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus, 1997. " VÝROST, J. - SLAMĚNÍK, I.: Sociální psychologie. Praha: ISV, 1997. 2. blok výuky " Teoretické a praktické otázky sociální komunikace, konvenční a netradiční formy písemné a verbální prezentace a sebeprezentace " Metody a formy komunikace a jejich aplikace v prostředí vysoké školy i v rámci
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 8 24 Příprava na závěrečný test 24 24 příprava na seminární práci 20 20 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 10 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
seminární práce 30 % - Podmínky testu
- Napsat 1 závěrečný test v~zápočtovém týdnu podle zadání nejméně na 70%. Test by měl obsahovat alespoň 15 otázek, sestavených na základě probrané látky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2009/KDO