KDO Komunikační dovednosti

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2009
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Alena Hynková, CSc.
RNDr. Vladimír Kostka
Mgr. Renata Slípková
Mgr. Bronislava Šimsová
Garance
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Seznámení s praktickými možnostmi řešení problematiky mezilidské komunikace, verbálními a neverbálními prostředky a s důrazem na modelové situace, ve kterých se nachází pracovník ve stavebnictví. Specifikem předmětu je seznámení s teorií komunikace a jejím praktickém uplatňování, vědomé usměrňování vlastního komunikačního chování a chování ostatních účastníků komunikace a zvládnutí asertivního a taktického jednání. Obsahové zaměření kurzu: " Kurz sleduje vybrané otázky komunikace v kontextu oboru studovaného posluchači. " Představuje problematiku řízení komunikace založenou na porozumění tradici i zákonitostí komunikace (1. blok výuky), dále otázky forem komunikace a prezentace (2. blok výuky) a popisuje složitou otázku hledání optimálního stylu komunikace (3. soustředění). V závěrečném posledním bloku výuky se pokoušíme v duchu aplikovaného bakalářského studia popsat specifika komunikace (komunikační situace) charakteristická pro praxi studovaného oboru. 1. blok výuky " Organizace výuky " Aktuální možnosti a meze pro uplatnění komunikace ve studovaném oboru a navazující profesi " Sociální komunikace a její tradice " Sociální zákonitosti ovlivňující průběh komunikace " Psychologické zákonitosti ovlivňující průběh komunikace " VYBÍRAL, Z.: Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. " VYBÍRAL, Z.: Úvod do psychologie komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus, 1997. " VÝROST, J. - SLAMĚNÍK, I.: Sociální psychologie. Praha: ISV, 1997. 2. blok výuky " Teoretické a praktické otázky sociální komunikace, konvenční a netradiční formy písemné a verbální prezentace a sebeprezentace " Metody a formy komunikace a jejich aplikace v prostředí vysoké školy i v rámci
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál824
Příprava na závěrečný test2424
příprava na seminární práci2020
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
seminární práce 30 %
Podmínky testu
Napsat 1 závěrečný test v~zápočtovém týdnu podle zadání nejméně na 70%. Test by měl obsahovat alespoň 15 otázek, sestavených na základě probrané látky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2020, léto 2021.