VŠTE:KDO Komunikační dovednosti - Informace o předmětu
KDO Komunikační dovednosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2011
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Majerová (cvičící)
PhDr. Zdeněk Vybíral, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Michaela Votavová
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- KDO/K7: So 15. 10. 16:50–18:20 B2, 18:25–19:55 B2, So 10. 12. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, So 7. 1. 15:15–16:45 B2, P. Majerová, Kombinovaná forma
KDO/S01: Út 14:45–16:15 B4, Z. Vybíral
KDO/S02: Út 13:10–14:40 D416, Z. Vybíral
KDO/S03: St 13:10–14:40 A1, P. Majerová
KDO/S04: St 14:45–16:15 A5, P. Majerová
KDO/S05: Út 13:10–14:40 A3, P. Majerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Stavební management (program VŠTE, ST)
- XStavební management (program VŠTE, ST)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem je seznámení s praktickými možnostmi řešení problematiky mezilidské komunikace, verbálními a neverbálními prostředky s důrazem na modelové situace ve kterých se nachází pracovník ve stavebnictví. Specifikem předmětu je seznámení s teorii komunikace a jejím praktickém uplatňováním, vědomé usměrňování vlastního komunikačního chování a chování ostatních účastníků komunikace a zvládnutí asertivního a taktického jednání.
- Osnova
- 1. Podstata komunikace, specifika verbální a neverbální komunikace, subjektivní a objektivní činitelé komunikace 2. Specifika produktora a receptora při komunikaci ve stavebním prostředí 3. Typy komunikačních strategií využitelných pro pracovníka ve stavebnictví 4. Znaky taktického vystupování u pracovníka ve stavebnictví 5. Znaky asertivního vystupování u pracovníka ve stavebnictví 6. Komunikační strategie aplikovaná na roli vedoucího pracovníka, komunikační strategie podřízeného pracovníka 7. Komunikační strategie mezi pracovníky stejného pracovního zařazení 8. Slovníkové, syntaktické a stylistické modifikace jazykové komunikace 9. Hlasové modifikace komunikace 10. Úloha neverbální komunikace a její vztah k verbální složce komunikace ve stavebnictví 11. Problémy a jejich příčiny v komunikaci pracovníků ve stavebnictví 12. Komunikační zásady usnadňující úspěšné fungování stavebního pracovního týmu 13. Úmyslná a neúmyslná komunikace, komunikační předsevzetí a jeho realizace v praxi
- Literatura
- MIKULÁŠTIK, M. Komunikační dovednosti v praxi. 2. vydání. Praha : Grada, 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
- VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha : Portál, 2009. 319 s. ISBN 978-80-7367-387-1.
- TAYLOR, S. Umění komunikace. Praha : Knižní klub, 2010. 179 s. ISBN 978-80-242-2770-2.
- HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha : Portál, 2008. 166 s. ISBN 2008.978-80-7367-283-6.
- ŠTĚPANÍK, J. Umění jednat s lidmi 2. Praha : Grada, 2005. 161 s. ISBN 80-247-0844-2.
- FORET, M. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-4041-9.
- McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-714-0.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 8 24 Příprava na závěrečný test 24 24 příprava na seminární práci 20 20 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 10 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
seminární práce 30 % - Podmínky testu
- Napsat 1 závěrečný test v~zápočtovém týdnu podle zadání nejméně na 70%. Test by měl obsahovat alespoň 15 otázek, sestavených na základě probrané látky.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2011/KDO