Information System VŠTE

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2015

    1. TIŠLEROVÁ, Kamila. Segmentace kupujících podle vnímané hodnoty v podmínkách e-commerce. Ekonomické listy. 2015, 6(1), 14-33. ISSN 1804-4166.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:09.

    2013

    1. ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Stanislav MARTINÁT, Jaroslav KNOTEK, Tomáš KUČERA, Zuzana BALOUNOVÁ, White BARAVALLE and Josef RAJCHARD. A model for the identification of areas favourable for the development of tourism: A case study of the Šumava Mts. and South Bohemia tourist regions (Czech Republic). Moravian Geographical Reports. Brno: Academy of Sciences of the Czech Republic, 2013, roč.21, č.1, p. 25-40. ISSN 1210-8812.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 11/5/2015 10:35.
    2. SLABÁ, Marie. Analýza klíčových skupin stakeholderů komerčních subjektů v České Republice (Analysis of Key Stakeholder Groups of Commer- cial Entities in the Czech Republic). Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, roč. 6, No 2, p. 143-151. ISSN 1805-9112.
      Name (in English): Analysis of Key Stakeholder Groups of Commer- cial Entities in the Czech Republic
      RIV/75081431:_____/13:00000362 Article in a journal. Economics. Czech. Czech Republic.
      Slabá, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: stakeholder; stakeholder analysis; stakeholder identiffication; enterprises

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 7/4/2014 10:48.
    3. SLABÁ, Marie. Evaluation of selected universities websites. In Rojík Stanislav. Konkurence : sborník příspěvků. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2013, p. 251-262. ISBN 978-80-87035-73-3.
      Name in Czech: Hodnocení webových stran vybraných vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: university; marketing communication; internet; websites evaluation

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 7/5/2014 14:48.
    4. MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ and Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století (Trade Business in the 21st Century). 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 pp. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4.
      Name (in English): Trade Business in the 21st Century
      RIV/75081431:_____/13:00000341 Textbook. Economics. Czech. Czech Republic.
      Mulačová, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mulač, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bednářová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kučera, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Simotová, Vendula (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Slabá, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 3/4/2014 14:17.
    5. SLABÁ, Marie. Theoretical aspect of univerzity marketing. In Drive your knowledge be a scientist, 9th International Bata Conference : sborník příspěvků. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013, p. nestránkováno, 7 pp. ISBN 978-80-7454-248-0.
      Name in Czech: Teoretické aspekty marketingu vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Marketing; university; marketing mix; marketing mix tools

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 29/7/2013 10:14.
    6. SLABÁ, Marie. Vyhodnocení předvýzkumu klíčových skupin stakeholderů vysokých škol (Evaluation of Pre-Research of Key Stakeholder Groups of Universities). Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějoivcích, 2013, Neuveden, No 1, p. 140-157. ISSN 1802-503X.
      Name (in English): Evaluation of Pre-Research of Key Stakeholder Groups of Universities
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: stakeholder; stakeholder analysis; Stakeholder Circle Methodology; university; marketing communication

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 24/10/2013 14:06.

    2012

    1. SLABÁ, Marie. Analysis of stakeholders at public universities. In Modern and current trends in the public sector research. 2012. ISBN 978-80-210-5715-9.
      Name in Czech: Analýza stakeholderů veřejných vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: stakeholder, public university; analysis of stakeholders, basic groups of stakeholders of public universities
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:15.
    2. SLABÁ, Marie. Analysis of stakeholders at Public Universities. In 16th International Conference on Modern and Current Trends in the Public Sector Research. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 269-277. ISBN 978-80-210-5822-4.
      Name in Czech: Analýza stakeholderů na veřejných vysokých školách
      RIV/75081431:_____/12:00000398 Proceedings paper. Management, administration and clerical work. English. Czech Republic.
      Slabá, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Stakeholder; public university; analysis of stakeholders; basic groups of stakeholders of public universities

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 13/4/2015 16:31.
    3. SLABÁ, Marie and Kamila ZELINKOVÁ. Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen (Communication mix in higher education institutions). In Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. 117-128. ISBN 978-80-7468-049-6.
      Name in Czech: Komunikační mix vysokoškolských institucí
      Name (in English): Communication mix in higher education institutions
      Economics. German. Czech Republic.
      Keywords in English: marketing; marketing communication; university; marketing communication mix

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 18/11/2014 07:55.
    4. SLABÁ, Marie. Marketing as a tool of escalation of competitiveness of universities. In Šiška Vladislav. Konkurence : sborník příspěvků. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, p. 143-151. ISBN 978-80-87035-53-5.
      Name in Czech: Marketing jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: marketing; marketing mix; communication mix; university

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:28.
    5. STUCHLÝ, Jaroslav. Marketingový výzkum : studijní opora pro kombinované studium : bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická, 2012, 97 pp. ISBN 978-80-7468-022-9.
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 31/1/2013 14:14.
    6. STUCHLÝ, Jaroslav. Marketingový výzkum : studijní opora pro kombinované studium : bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 97 pp. ISBN 978-80-7468-022-9.
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Bc. Kamila Skubýová, učo 10569. Changed: 11/2/2015 13:04.
    7. SLABÁ, Marie. Websites as an effective tool of marketing communication of universities. In Nové trendy 2012 : sborník příspěvků. 1. vyd. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o., 2012, p. 233-242. ISBN 978-80-87314-29-6.
      Name in Czech: Webové stránky jako efektivní nástroj marketingové komunikace
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Marketing communication; universities; websites; internet

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:32.
    8. TIŠLEROVÁ, Kamila. What are the advantages of Internet shopping as perceived by customers? ACC Journal. 2012, 18 (2), p. 188–195. ISSN 1803-9782.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:10.
    9. TIŠLEROVÁ, Kamila. Who Are the Customers Sharing Knowledge in Terms of Internet Shopping? In Cegarra, J. G. (ed.) Proceedings of the 13th European Conference on Knowledge Management. Spain, Academic Publishing: Universidad Politécnica de Cartagena, 2012, p. 1186-91. ISBN 978-1-908272-63-8.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:27.

    2011

    1. SLABÁ, Marie. Internet: Effective tool of marketing communication of universities. In Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 12 pp. ISBN 978-80-7454-013-4.
      Name in Czech: Internet: Efektivní nástroj marketingové komunikace vysokých škol
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: marketing communication; electronic communication; Internet; university

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:33.
    2. TIŠLEROVÁ, Kamila and Marta ŽAMBOCHOVÁ. Marketing segmentation of students willing to study abroad based on cluster analysis. World Academy of Science, Engineering and Technology. 2011, 7 (77), p. 795-799. ISSN 2010-376X.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 10/9/2015 10:12.
    3. KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ and Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 304 pp. ISBN 978-80-247-3527-6.
      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 6/10/2014 12:14.

    2010

    1. SLABÁ, Marie. Marketing educational institutions - history and current situation in the present chaotic market environment. In Infusing Research and Knowledge in South-East Europe. Thessaloniki: South-East European Research Centre, 2010, p. 296-313. ISBN 978-960-9416-03-0.
      Management, administration and clerical work. English. Greece.
      Keywords in English: Marketing; marketing communication; educational institution; internet; turbulence

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:34.
    2. SLABÁ, Marie. Stakeholder Circle Methodology. In Míková Irena. Sborník příspěvků z vědecké konference doktorandů, studentů magisterského studia a mladých vědeckých pracovníků pořádané na Fakultě managementu VŠE. 1. vyd. Jindřichův Hradec: Oeconomica, 2010, p. 84-92. ISBN 978-80-245-1750-6.
      Management, administration and clerical work. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Stakeholder; stakeholder management; stakeholder mapping; stakeholder analysis; Stakeholder Circle; marketing communication

      Changed by: Ing. Ivana Čertická, učo 7889. Changed: 19/11/2014 08:35.
Displayed: 22/11/2024 15:28