STRAKOVÁ, Jarmila, Petra PÁRTLOVÁ a Jan VÁCHAL. BUSINESS MANAGEMENT IN NEW GLOBAL ECONOMY. Acta Oeconomica Universitatis Selye. Komárno: Univerzita J. Selyeho, roč. 6. ročník, 1. číslo, s. 155-164. ISSN 1338-6581. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název BUSINESS MANAGEMENT IN NEW GLOBAL ECONOMY
Název česky ŘÍZENÍ PODNIKŮ V PODMÍNKÁCH NOVÉ GLOBALIZUJÍCÍ EKONOMIKY
Autoři STRAKOVÁ, Jarmila, Petra PÁRTLOVÁ a Jan VÁCHAL.
Vydání Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, Univerzita J. Selyeho, 2017, 1338-6581.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky globalizace; podniková strategie; nová ekonomika; strategické metody
Klíčová slova anglicky globalization; business strategy; new economy; strategic methods
Štítky ERIH, KEM2, PRI, RIV17, STM
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Změněno: 18. 4. 2018 08:15.
Anotace
The paper discusses the problem of strategic management in new global economy in the Czech Republic. The authors deal with the fact that the process of global interconnection of processes on a European and global scale requires the synthesis of classical approaches with new knowledge especially in the area of corporate governance and corporate strategy. The theory defines globalization processes and their impacts on the corporate environment, processes and decision making, characteristics of factors and processes influencing the corporate strategies. In a large sample of enterprises from the Czech Republic, the paper analyses the current situation of strategic management classified by sectors and size, including their scope of activities (local, national, global). The conclusion of the paper discusses the results of the research, the emerging trends that are applied to the corporate strategy as indicated by the research.
Anotace česky
Příspěvek je zaměřen na problematiku strategického řízení podniků v podmínkách nové globalizující se ekonomiky v podmínkách České republiky. Autoři reagují na skutečnost, kdy proces globálního provázání procesů v evropském či světovém měřítku vyžaduje syntézu klasických přístupů s novými poznatky zejména v oblasti podnikového řízení a podnikové strategie. Teoretická část je věnována vymezení globalizačních procesů a jejich dopadů na podnikové prostředí, procesy a rozhodování, charakteristice faktorů a procesů ovlivňujících zpracování podnikových strategií včetně využití strategických metod v rámci podnikové situační analýzy. Prezentovány jsou definice tuzemských i zahraničních autorů včetně navrhovaných rovin řešení. Na rozsáhlém testovacím souboru 461 podniků z celé České republiky je analyzován současný stav strategického řízení podniků se sektorovou a velikostní diferenciací včetně rozsahu jejich působení (lokální, národní a mezinárodní). Závěr příspěvku je věnován výstupům z uvedeného šetření, novým trendům, které se v oblasti podnikové strategie uplatňují a byly v rámci souboru testovacích podniků indikovány. Naznačena je i predikci očekávaného vývoje v oblasti strategického řízení podniků.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 08:52