VŠTE:MAV Marketingový výzkum - Informace o předmětu
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2014
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Lukáš Kučera (cvičící)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/P01: Čt 16:30–18:00 B1, L. Kučera
MAV/S01: Čt 14:50–16:20 A3, L. Kučera - Předpoklady
- FORMA(P)
Předpokládají se základní znalosti z předmětů Marketing a Statistika. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informace o problematice marketingového výzkumu a též objasnit postupy, metody a techniky marketingového výzkumu, možnosti aplikace marketingového výzkumu na různé oblasti a v neposlední řadě etapy procesu marketingového výzkumu. Úspěšný absolvent předmětu umí vytvořit, zpracovat a prezentovat výsledky marketingového výzkumu.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
2. Sekundární data, databáze a marketingový informační systém.
3. Kvantitativní výzkum, kvantifikace a měření, kvalitativní výzkum.
4. Pozorování, experiment a tržní testování.
5. Zpracování a analýza dat, aplikace matematicko-statistických metod, prezentace výsledků.
6. Dotazníkové šetření, dotazník a jeho struktura, stylizace otázek a škálování.
7. Specifické druhy marketingového výzkumu - propagační, cenový, pro nové výrobky, výzkum odbytových cest, segmentační výzkum.
8. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
9. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
10. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
11. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
12. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
13. Prezentace výsledků týmového projektu z oblasti marketingového výzkumu.
- 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- doporučená literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace
bloková výuka - přednáška - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 2 4 Zpracování dotazníku 10 10 Zpracování prezentace projektu 5 5 Zpracování projektu 15 15 Zpracování zprávy o výzkumu 8 8 Účast na přednáškách 12 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
Zpracování dotazníku 20 %
Zpracování týmového projektu 50 %
Zpracování zprávy o~výzkumu 20 % - Podmínky testu
- Celkové hodnocení předmětu:
- Zpracování dotazníku - max. 20 bodů
- Zpracování týmového projektu - max. 50 bodů
- Zpracování zprávy o~výzkumu - max. 20 bodů
- Prezentace týmového projektu - max. 10 bodů
Celková klasifikační stupnice: A 100 – 98,B 97,99 – 91, C 90,99 – 80, D 79,99 – 73, E 72,99 – 70, X 69,99 – 30, F 29,99 - 0. - Informace učitele
- Organizační pokyny k předmětu:
1. Prvních 6 týdnů výuky probíhá formou přednášek. Je více než doporučeno se těchto přednášek účastnit. Přednášky tvoří podklad pro zpracování a prezentaci týmového projektu, který bude následně zpracováván.
2. V dalších 6 týdnech výuky studenti (v rámci seminářů) pracují na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu, který průběžně konzultují s tutorem (vyučujícím své seminární skupiny). Projekt je zadán tutorem a studenti pracují přesně dle tohoto zadání. Je nutné odevzdat jak vypracovaný projekt, tak i prezentaci do Informačního systému VŠTE (MS WORD, MS POWER POINT)a to do konce 12. týdne příslušného semestru.
3. Projekt je prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím. V rámci prezentací není povolena absence.
4. Pro úspěšné zakončení předmětu je nutné dosáhnout 70% celkového hodnocení.
5. Docházka předmětu: Docházka na přednášky není povinná, ale je více než doporučeno se přednášek účastnit - tvoří základ pro zpracování projektu. V průběhu zpracování projektu jsou povinné min. 2 konzultace s vyučujícím v rámci stanovených konzultačních hodin. Prezentace, která probíhá poslední výukový týden (v případě odpadnutí výuky apod. v termínu, určeném vyučujícím) musí být přítomni všichni studenti dané seminární skupiny. V případě, že student výsledky své činnosti neprezentuje, nesplnil podmínky předmětu, stanovené touto anotací.
6. Před samotným zpracováním dotazníkového šetření musí být dotazník schválen vyučujícím dané seminární skupiny.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2014/MAV