VŠTE:MAV Marketingový výzkum - Informace o předmětu
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2009
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/01: Čt 13:15–14:45 D216, J. Stuchlý
MAV/02: Čt 11:25–12:55 D315, J. Stuchlý - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je pochopení role marketingového výzkumu a jeho metod, získání vědomostí z oblasti průzkumu jak spotřebitelského a průmyslového trhu, tak i empirického výzkumu a osvojení dovedností nezbytných k praktickému využití metod a nástrojů marketingového výzkumu v praxi.
- Osnova
- 1. Informační soustava a marketingový výzkum
- 2. Sekundární a primární výzkum, omezení jejich využití
- 3. Kvantitativní výzkum a jeho metody - dotazování (anketa, dotazník), pozorování, rozhovor, panel, experiment, konjunkturní test
- 4. Aplikace matematicko - statistických metod (regrese, korelace, výběrové zjišťování, bodový odhad, faktorová analýza aj.)
- 5. Specifické aplikace marketingového výzkumu
- 6. Propagační výzkum a měření účinnosti propagace
- 7. Cenový výzkum
- 8. Výzkum a průzkum trhu pro nové výrobky
- 9. Výzkum a analýza odbytových cest
- 10. Segmentační výzkum
- 11. Výběr marketingové agentury
- 12. Marketingový výzkum ve službách
- 13. Konjunkturální průzkumy - etika a kodex marketingového průzkumu
- 14. Marketingové průzkumy prostřednictvím internetu
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2009/MAV