MAV Marketingový výzkum

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2008
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D.
Garance
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Podmínky o Projekt na zadané/zvolené téma o Prezentace o Písemný test s možností ústní obhajoby Stručná anotace předmětu Cílem předmětu je pochopení role marketingového výzkumu a jeho metod, získání vědomostí z oblasti průzkumu jak spotřebitelského a průmyslového trhu, tak i empirického výzkumu a osvojení dovedností nezbytných k praktickému využití metod a nástrojů marketingového výzkumu v praxi. Tematické okruhy o Informační soustava a marketingový výzkum o Sekundární a primární výzkum, omezení jejich využití o Kvantitativní výzkum a jeho metody - dotazování (anketa, dotazník), pozorování, rozhovor, panel, experiment, konjunkturní test o Aplikace matematicko - statistických metod (regrese, korelace, výběrové zjišťování, bodový odhad, faktorová analýza aj.) o Specifické aplikace marketingového výzkumu o Propagační výzkum a měření účinnosti propagace o Cenový výzkum o Výzkum a průzkum trhu pro nové výrobky o Výzkum a analýza odbytových cest o Segmentační výzkum o Výběr marketingové agentury o Marketingový výzkum ve službách o Konjunkturální průzkumy - etika a kodex marketingového průzkumu o Marketingové průzkumy prostřednictvím internetu
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test33
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál634
Příprava na závěrečný test33
Příprava prezentace seminární práce22
Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu5 
Zpracování dat do seminární práce7 
Účast na přednáškách13 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi1310
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 %
Podmínky testu
Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015.