MAV Marketingový výzkum

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2011
Rozsah
1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MAV/P01: každý lichý čtvrtek 9:55–11:25 B2, J. Stuchlý
MAV/S01: každý lichý čtvrtek 8:15–9:45 D216, J. Stuchlý
MAV/S02: každý sudý čtvrtek 8:15–9:45 D216, J. Stuchlý
MAV/S03: každý sudý čtvrtek 9:55–11:25 D316, J. Stuchlý
Předpoklady
FORMA ( P )
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
Osnova
  • 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (MV) a metody šetření (marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém, metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
  • 2.Přípravný proces MV a práce s daty (projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu, zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
  • 3.Realizace výzkumu a základní analýza dat v MV (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky, statistické výpočty v Excelu, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
  • 4.Testování hypotéz a analýzy závislostí proměnných v MV (jednovýběrové dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných, závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
  • 5.Vícerozměrné závislosti, organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (vícerozměrné závislosti, organizace MV, zpracování závěrečné zprávy MV - zpracování seminární práce)
  • 6.Použití vícerozměrných metod a prezentace MV (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti, ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy MV formou prezentace seminární práce)
Literatura
    povinná literatura
  • KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
  • STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
  • Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
    doporučená literatura
  • ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
  • PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
  • PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
  • PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
  • HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test33
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál634
Příprava na závěrečný test33
Příprava prezentace seminární práce22
Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu5 
Zpracování dat do seminární práce7 
Účast na přednáškách13 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi1310
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 %
Podmínky testu
Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015.