MAV Marketingový výzkum

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2011
Rozsah
1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 56 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/56, pouze zareg.: 0/56
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
Osnova
  • 1. Plán seminářů a organizace práce na seminářích, podmínky na udělení zápočtu. Rozdělení studentů do skupin, příprava dotazníků a zadání semestrální práce - 2. Úvod do MAV, základní pojmy, metody šetření - 3. Vztah marketingového výzkumu a marketingového řízení, určování optimálního rozsahu výběru - 4. Marketingový informační systém, sběr dat a jejich pořízení, škálování - 5 Definice výzkumného problému, určení hypotézy a stanovení cílů, statistické zpracování primárních dat - 6. Tvorba dotazníku, statistický popis rozdělení četností a odpovídající číselné charakteristiky - 7. Test č.1, zobecňování výběrových výsledků na základní soubor - 8. Další analýza dat, základní statistické testy - 9. Práce konkrétní marketingové agentury, popis závislostí a jejich zobecňování na základní soubor - 10 Zpracování závěrečné zprávy, použití vícerozměrných statistických metod - 11. Prezentace výsledku marketingového výzkumu, analýza preferencí a shluková analýza - 12. Test č.2, konzultace k prezentacím - 13. Prezentace semestrálních prací
Literatura
    povinná literatura
  • PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
  • Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
    doporučená literatura
  • KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test33
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál634
Příprava na závěrečný test33
Příprava prezentace seminární práce22
Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu5 
Zpracování dat do seminární práce7 
Účast na přednáškách13 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi1310
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 %
Podmínky testu
Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015.