VŠTE:MAV Marketingový výzkum - Informace o předmětu
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2010
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/01: každé sudé pondělí 12:00–13:30 B5, J. Stuchlý
MAV/02: každé liché pondělí 13:35–15:05 D215, J. Stuchlý
MAV/03: každé sudé pondělí 13:35–15:05 D215, J. Stuchlý - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 56 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/56, pouze zareg.: 0/56 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
- Osnova
- 1. Plán seminářů a organizace práce na seminářích, podmínky na udělení zápočtu. Rozdělení studentů do skupin, příprava dotazníků a zadání semestrální práce - 2. Úvod do MAV, základní pojmy, metody šetření - 3. Vztah marketingového výzkumu a marketingového řízení, určování optimálního rozsahu výběru - 4. Marketingový informační systém, sběr dat a jejich pořízení, škálování - 5 Definice výzkumného problému, určení hypotézy a stanovení cílů, statistické zpracování primárních dat - 6. Tvorba dotazníku, statistický popis rozdělení četností a odpovídající číselné charakteristiky - 7. Test č.1, zobecňování výběrových výsledků na základní soubor - 8. Další analýza dat, základní statistické testy - 9. Práce konkrétní marketingové agentury, popis závislostí a jejich zobecňování na základní soubor - 10 Zpracování závěrečné zprávy, použití vícerozměrných statistických metod - 11. Prezentace výsledku marketingového výzkumu, analýza preferencí a shluková analýza - 12. Test č.2, konzultace k prezentacím - 13. Prezentace semestrálních prací
- Literatura
- povinná literatura
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- doporučená literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2010/MAV