ŠVEC, Roman, Petra MARTÍŠKOVÁ and Michaela KOUBKOVÁ. PREFERENCE RODIN S DĚTMI PŘI VÝBĚRU AKTIVIT A ATRAKTIVIT CESTOVNÍHO RUCHU (PREFERENCES OF FAMILIES WITH CHILDREN IN THE SELECTION OF ATTRACTIVENESS IN TOURISM). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., vol. 6, No 2, p. 1-13, 14 pp. ISSN 1339-3189. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name PREFERENCE RODIN S DĚTMI PŘI VÝBĚRU AKTIVIT A ATRAKTIVIT CESTOVNÍHO RUCHU
Name (in English) PREFERENCES OF FAMILIES WITH CHILDREN IN THE SELECTION OF ATTRACTIVENESS IN TOURISM
Authors ŠVEC, Roman, Petra MARTÍŠKOVÁ and Michaela KOUBKOVÁ.
Edition Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2018, 1339-3189.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) preference; rodina; cestovní ruch; faktory
Keywords in English preference; family; tourism; factors
Tags CER, ERIH, KCRM3, MARK, MAV_a, RIV17, S_MAV
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 17/4/2018 11:42.
Abstract
Článek se věnuje problematice preferencí rodin s dětmi v rámci aktivit cestovního ruchu. Rodiny s dětmi se v České republice stávají v této době, díky počtu narozených dětí kolem roku 2010, významným segmentem pro cestovní ruch. Existuje mnoho studií, které analyzují nejrůznější segmenty cestovního ruchu (obchodní cestující, VIP klientela, senioři), ale v případě rodin s dětmi existují spíše sociologické studie, než výzkum preferencí, který může pomoci k lepšímu pochopení požadavků tohoto segmentu klientů.
Abstract (in English)
The article deals with the issue of preferences of families with children in tourism activities. Families with children in the Czech Republic are becoming an important segment for tourism, due to the number of children born around 2010. There are many studies that analyze various segments of tourism (business travelers, VIP clients, seniors), but in the case of families with children, there are more sociological studies than research preferences that can help to better understand the needs of this segment of clients.
PrintDisplayed: 29/3/2024 12:42