J 2017

PREFERENCE ZÁKAZNÍKŮ PŘI VÝBĚRU POTRAVINÁŘSKÝCH PRODEJEN

ŠVEC, Roman a Petra MARTÍŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

PREFERENCE ZÁKAZNÍKŮ PŘI VÝBĚRU POTRAVINÁŘSKÝCH PRODEJEN

Název anglicky

CUSTOMER PREFERENCES WHEN CHOOSING A FOOD STORE

Autoři

ŠVEC, Roman a Petra MARTÍŠKOVÁ

Vydání

Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

zákaznické preference; výběr maloobchodní prodejny; potravinářský maloobchod; Česká republika

Klíčová slova anglicky

customer preferences; choice of retail store; food store; Czech Republic

Štítky

ERIH, KCRM2, MARK, MAV_a, OBCH, OBC_a, OCN, RIV17, S_MAV, S_OBC_a
Změněno: 17. 4. 2018 15:02, Mgr. Eva Hynešová

Anotace

ORIG EN

V originále

Potravinářský maloobchod je v České republice významně rostoucí segment národního hospodářství. V dnešní době vysoké konkurence na trhu je pro obchodní společnosti klíčové poznat nejen základní preference zákazníků, ale důležité jsou také preference při výběru prodejny. Na to reaguje předkládaný článek, jehož cílem je na základě písemného dotazníkového šetření zjistit a posoudit percepci důležitosti jednotlivých kritérií pro výběr maloobchodní prodejny při nákupu potravin, a to ve vztahu k pohlaví (ženy vs. muži). Z výsledků vyplynulo, že umístění obchodní jednotky, možnost zaparkovat u této jednotky a cenová hladina nabízeného zboží jsou faktory, o kterých uvažují zákazníci shodně – bez ohledu na to, zda se jedná o ženu či muže. Na druhou stranu, pohlaví zákazníka má vliv na percepci důležitosti zejména u těchto tří kritérií: atmosféra prodejny, uspořádání prodejny a forma prodeje.

Anglicky

Food retail is a significantly growing segment of the national economy in the Czech Republic. In today's high market competition, it is crucial for business companies to recognize not only basic customer preferences, but also their preferences when choosing a shop. The aim of this paper is to identify and then to assess the perception of the importance of individual criteria of men and women (i.e. gender differences) when choosing a retail food store. Findings show that the location of a store, the possibility to park a car and the price level of the offered goods are factors that customers consider as important, regardless their gender. On the other hand, gender differences in preferences are noticeable in the case of shopping atmosphere, layout of the shop and form of sale.
Zobrazeno: 13. 5. 2025 19:36