J
2017
Komparace postoje firem A JEJICH ZÁKAZNÍKŮ K CSR AKTIVITÁM
SLABÁ, Marie
Základní údaje
Originální název
Komparace postoje firem A JEJICH ZÁKAZNÍKŮ K CSR AKTIVITÁM
Název anglicky
comparison of attitude of companies and their customers to CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
Vydání
Mladá veda (Young Science), Prešov, Slovensko, Vydavateľstvo UNIVERSUM, 2017, 1339-3189
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
společenská odpovědnost firem; dimenze CSR; zákazníci
Klíčová slova anglicky
Corporate Social Responsibility (CSR); CSR dimensions; customers
V originále
Společenská odpovědnost je již dlouho považovaná za důležitý prvek řízení firem. Přestože tento fenomén je diskutován s větším akcentem až v posledních dekádách, jeho historie sahá až do dvacátých let dvacátého století. Strategie v oblasti společenské odpovědnosti staví firmy na vybraných dimenzích společenské odpovědnosti. Tento článek se zaměřuje na společenskou odpovědnost z pohledu firem i zákazníků a její vzájemnou komparaci. Pro vlastní výzkum bylo osloveno 180 firem a 250 zákazníků. Na základě výzkumu autorky byly určeny nejdůležitější dimenze (oblasti) společenské odpovědnosti firem a testovány stanovené hypotézy o závislosti významu společenské odpovědnosti firem a volených dimenzí společenské odpovědnosti na kategorii podniku.
Anglicky
Corporate social responsibility has been considered as an important element of corporate management for a long time. Although this phenomenon is discussed with greater emphasis in recent decades, its history goes back to the twenties of the twentieth century. The companies build their CSR strategies to selected dimensions of corporate social responsibility. This article focuses on corporate social responsibility from the perspective of both - companies and customers, and the comparison of these perspectives. The author’s research involved 180 companies and 250 customers. Based on research, the authors have identified the most important dimensions (areas) of corporate social responsibility and tested set hypotheses about the dependence of the importance of corporate social responsibility and selected social responsibility dimension on the category of the business.
Zobrazeno: 13. 5. 2025 10:05