J 2017

Komparace postoje firem A JEJICH ZÁKAZNÍKŮ K CSR AKTIVITÁM

SLABÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Komparace postoje firem A JEJICH ZÁKAZNÍKŮ K CSR AKTIVITÁM

Název anglicky

comparison of attitude of companies and their customers to CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY

Autoři

SLABÁ, Marie

Vydání

Mladá veda (Young Science), Prešov, Slovensko, Vydavateľstvo UNIVERSUM, 2017, 1339-3189

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

společenská odpovědnost firem; dimenze CSR; zákazníci

Klíčová slova anglicky

Corporate Social Responsibility (CSR); CSR dimensions; customers

Štítky

ERIH, KCRM1, MAK, MAM_1, MAM_1a, MAR, MARK, MAR_a, MAZ, RIV17
Změněno: 18. 4. 2018 07:58, Mgr. Eva Hynešová

Anotace

ORIG EN

V originále

Společenská odpovědnost je již dlouho považovaná za důležitý prvek řízení firem. Přestože tento fenomén je diskutován s větším akcentem až v posledních dekádách, jeho historie sahá až do dvacátých let dvacátého století. Strategie v oblasti společenské odpovědnosti staví firmy na vybraných dimenzích společenské odpovědnosti. Tento článek se zaměřuje na společenskou odpovědnost z pohledu firem i zákazníků a její vzájemnou komparaci. Pro vlastní výzkum bylo osloveno 180 firem a 250 zákazníků. Na základě výzkumu autorky byly určeny nejdůležitější dimenze (oblasti) společenské odpovědnosti firem a testovány stanovené hypotézy o závislosti významu společenské odpovědnosti firem a volených dimenzí společenské odpovědnosti na kategorii podniku.

Anglicky

Corporate social responsibility has been considered as an important element of corporate management for a long time. Although this phenomenon is discussed with greater emphasis in recent decades, its history goes back to the twenties of the twentieth century. The companies build their CSR strategies to selected dimensions of corporate social responsibility. This article focuses on corporate social responsibility from the perspective of both - companies and customers, and the comparison of these perspectives. The author’s research involved 180 companies and 250 customers. Based on research, the authors have identified the most important dimensions (areas) of corporate social responsibility and tested set hypotheses about the dependence of the importance of corporate social responsibility and selected social responsibility dimension on the category of the business.
Zobrazeno: 13. 5. 2025 10:05