VŠTE:MAR Marketing - Informace o předmětu
MAR Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2012
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAR/P01: Čt 9:55–11:25 B1, M. Slabá
- Předpoklady
- FORMA ( P )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování, atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu. Úspěšný absolvent prakticky řeší základní marketingové problémy (dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek, či službu), je schopen odlišit marketingový mix produktu a služby, atd.) a analyzuje nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce).
- Osnova
- 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu
- 2. Historický vývoj marketingu, základní principy marketingového řízení
- 3. Marketingový výzkum, segmentace
- 4. Kupní chování zákazníků
- 5. Marketingový mix - "4P"
- 6. Produkt - charakteristika, základní klasifikace, životní cyklus produktu
- 7. Cena - faktory ovlivňující tvorbu ceny, metody tvorby cen
- 8. Marketingová komunikace
- 9. Komunikační mix - reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing, event marketing, integrovaná komunikace
- 10. Distribuce - distribuční cesty, maloobchod, velkoobchod, fyzická distribuce
- 11. Nové trendy v marketingu - mobilní marketing, guerillový marketing, product placement, word of mouth
- 12. Internetový marketing - marketingový mix na internetu, virální marketing, affiliate marketing, a další podoby internetového marketingu
- 13. Marketing služeb a neziskového sektoru
- Literatura
- povinná literatura
- BOUČKOVÁ, Jana. Základy marketingu. 3., nezměn. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6. Obsah info
- KOTLER, P. a G. ARMSTROG. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 864 s. ISBN 80-247-0513-3. info
- SKOŘEPA, Ladislav a Marek VOCHOZKA. Základy marketingu. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008, 101 s. ISBN 978-80-87278-01-7. info
- KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
- doporučená literatura
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. info
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
- KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3541-2
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003. ISBN 80-247-0447-1
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na písemnou zkoušku 21 21 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 aktivita na hodinách 5 5 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 90 %
aktivita na hodinách 10 %
- Informace učitele
- Pro úspěšné ukončení předmětu je nutné splnit min. 61% bodového ohodnocení každé aktivity (tj. aktivita na hodinách a písemná zkouška). Klasifikační stupnice písemné zkoušky: A: 100 - 96 B: 95 - 91 C: 90 - 81 D: 80 - 71 E: 70 - 61 FX: 60 - 30 F: 29 - 0
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2012/MAR