VŠTE:MAR Marketing - Informace o předmětu
MAR Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D. (pomocník)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět je zaměřen na pochopení základních principů marketingu a základních marketingových pojmů - 4P (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingová analýza, marketingové plánování a další. Student by měl být po absolvování předmětu schopen prakticky řešit základní marketingové problémy.
- Osnova
- 1. Základní pojetí marketingu
- 2. Principy marketingového řízení
- 3. Marketingové prostředí
- 4. Kupní chování zákazníků
- 5. Marketingový mix
- 6. Výrobek - charakteristika, struktura, životní cyklus, podnikatelské hodnocení, inovace
- 7. Distribuce - třídění distribučních institucí, fyzická distribuce, druhy dopravy
- 8. Cena - faktory ovlivňující její výši, metody tvorby cen, cenové strategie, bod zvratu, exportní ceny, pravidla pro cenové změny
- 9. Marketingová komunikace - komunikační mix
- 10. Internacionální marketing
- 11. Nové trendy v marketingu
- 12. Marketing služeb
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a G. ARMSTROG. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 864 s. ISBN 80-247-0513-3. info
- BOUČKOVÁ, Jana. Základy marketingu. 3., nezměn. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6. Obsah info
- SKOŘEPA, Ladislav a Marek VOCHOZKA. Základy marketingu. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008, 101 s. ISBN 978-80-87278-01-7. info
- doporučená literatura
- FORET,M. Marketingová komunikace. Computer Press,a.s. Brno, 2006. ISBN 80 – 251 – 1041 – 9
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na písemnou zkoušku 21 21 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 aktivita na hodinách 5 5 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 90 %
aktivita na hodinách 10 %
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2011/MAR