MAR Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2011
Rozsah
2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět je zaměřen na pochopení základních principů marketingu a základních marketingových pojmů - 4P (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingová analýza, marketingové plánování a další. Student by měl být po absolvování předmětu schopen prakticky řešit základní marketingové problémy.
Osnova
  • 1. Základní pojetí marketingu
  • 2. Principy marketingového řízení
  • 3. Marketingové prostředí
  • 4. Kupní chování zákazníků
  • 5. Marketingový mix
  • 6. Výrobek - charakteristika, struktura, životní cyklus, podnikatelské hodnocení, inovace
  • 7. Distribuce - třídění distribučních institucí, fyzická distribuce, druhy dopravy
  • 8. Cena - faktory ovlivňující její výši, metody tvorby cen, cenové strategie, bod zvratu, exportní ceny, pravidla pro cenové změny
  • 9. Marketingová komunikace - komunikační mix
  • 10. Internacionální marketing
  • 11. Nové trendy v marketingu
  • 12. Marketing služeb
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a G. ARMSTROG. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 864 s. ISBN 80-247-0513-3. info
  • BOUČKOVÁ, Jana. Základy marketingu. 3., nezměn. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6. Obsah info
  • SKOŘEPA, Ladislav a Marek VOCHOZKA. Základy marketingu. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008, 101 s. ISBN 978-80-87278-01-7. info
    doporučená literatura
  • FORET,M. Marketingová komunikace. Computer Press,a.s. Brno, 2006. ISBN 80 – 251 – 1041 – 9
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2. info
Organizační formy výuky
přednáška
Komplexní výukové metody
frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na písemnou zkoušku2121
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16
aktivita na hodinách55
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 90 %
aktivita na hodinách 10 %
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016.