MAR Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2010
Rozsah
2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Ladislav Šolc, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh
Po 11:25–12:55 B1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 240 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/240, pouze zareg.: 0/240
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je, aby student pochopil, že jasně definovaná marketingová filozofie, důkladná znalost trhu, organizace podřízená marketingové strategii, dostatečný předstih v rozhodování a důsledná finanční měřitelnost efektivnosti marketingových aktivit jsou základními pilíři fungování úspěšné firmy. Předmět je zaměřen na pochopení principů důležitých pro marketingové řízení firmy -- naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení. Student absolvováním tohoto předmětu by měl umět využívat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s efektivním využitím příslušných marketingových nástrojů.
Osnova
  • 1. Základní pojetí marketingu
  • 2. Principy marketingového řízení
  • 3. Marketingové prostředí -marketingový plán a jeho komponenty
  • 4. Kupní chování zákazníků
  • 5. Marketingový výzkum
  • 6. Marketingový mix
  • 7. Výrobek - charakteristika, struktura, životní cyklus, podnikatelské hodnocení, inovace
  • 8. Distribuce - třídění distribučních institucí, fyzická distribuce, druhy dopravy
  • 9. Cena - faktory ovlivňující její výši, metody tvorby cen, cenové strategie, bod zvratu, exportní ceny, pravidla pro cenové změny
  • 10. Marketingová komunikace - komunikační mix
  • 11. Faktory a etapy rozvoje internacionálního marketingu
  • 12. Selekce zahraničního trhu
  • 13. Internacionální marketingový mix
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER,P., ARMSTRONG,G. Marketing .Grada Publishing,a.s.,Praha,2006.856 s. ISBN 80-247-0513-3
  • SKOŘEPA, L., VOCHOZKA, M. Základy marketingu. VŠTE České Budějovice. 2008. ISBN 978-80-87278-01-7
    doporučená literatura
  • BOUČKOVÁ J.,a kol. Základy marketingu. VŠE Praha. 2007. 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6
Organizační formy výuky
přednáška
Komplexní výukové metody
frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na písemnou zkoušku2121
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16
aktivita na hodinách55
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 90 %
aktivita na hodinách 10 %
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016.