VŠTE:MAR Marketing - Informace o předmětu
MAR Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2011
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAR/K0: Ne 2. 10. 16:50–18:20 A1, 18:25–19:55 A1, So 7. 1. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 12:00–13:30 A1, M. Slabá, Kombinovaná forma
MAR/P01: Čt 14:45–16:15 B1, M. Slabá - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Kurz je koncipován jako úvod do marketingu. Tento předmět je především zaměřen na vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů. Důraz je kladen na problematiku marketingového mixu - "4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce). Během kurzu budou studenti seznámeni i se základy marketingová výzkumu a segmentace, nákupním chováním, novými trendy v marketingu, specifiky marketingu neziskových organizací atd. Po absolvování předmětu "Marketing" by student měl být schopen prakticky řešit základní marketingové problémy a analyzovat nástroje marketingového mixu v praxi.
- Osnova
- 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu
- 2. Historický vývoj marketingu, základní principy marketingového řízení
- 3. Marketingový výzkum, segmentace
- 4. Kupní chování zákazníků
- 5. Marketingový mix - "4P"
- 6. Produkt - charakteristika, základní klasifikace, životní cyklus produktu
- 7. Cena - faktory ovlivňující tvorbu ceny, metody tvorby cen
- 8. Marketingová komunikace
- 9. Komunikační mix - reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing, event marketing, integrovaná komunikace
- 10. Distribuce - distribuční cesty, maloobchod, velkoobchod, fyzická distribuce
- 11. Nové trendy v marketingu - mobilní marketing, guerillový marketing, product placement, word of mouth
- 12. Internetový marketing - marketingový mix na internetu, virální marketing, affiliate marketing, a další podoby internetového marketingu
- 13. Marketing služeb a neziskového sektoru
- Literatura
- povinná literatura
- BOUČKOVÁ, Jana. Základy marketingu. 3., nezměn. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6. Obsah info
- KOTLER, P. a G. ARMSTROG. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 864 s. ISBN 80-247-0513-3. info
- SKOŘEPA, Ladislav a Marek VOCHOZKA. Základy marketingu. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008, 101 s. ISBN 978-80-87278-01-7. info
- KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
- doporučená literatura
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. info
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
- KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3541-2
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003. ISBN 80-247-0447-1
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na písemnou zkoušku 21 21 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 aktivita na hodinách 5 5 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 90 %
aktivita na hodinách 10 %
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2011/MAR