MAR Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2011
Rozsah
2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MAR/K0: Ne 2. 10. 16:50–18:20 A1, 18:25–19:55 A1, So 7. 1. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 12:00–13:30 A1, M. Slabá, Kombinovaná forma
MAR/P01: Čt 14:45–16:15 B1, M. Slabá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Kurz je koncipován jako úvod do marketingu. Tento předmět je především zaměřen na vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů. Důraz je kladen na problematiku marketingového mixu - "4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce). Během kurzu budou studenti seznámeni i se základy marketingová výzkumu a segmentace, nákupním chováním, novými trendy v marketingu, specifiky marketingu neziskových organizací atd. Po absolvování předmětu "Marketing" by student měl být schopen prakticky řešit základní marketingové problémy a analyzovat nástroje marketingového mixu v praxi.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu
  • 2. Historický vývoj marketingu, základní principy marketingového řízení
  • 3. Marketingový výzkum, segmentace
  • 4. Kupní chování zákazníků
  • 5. Marketingový mix - "4P"
  • 6. Produkt - charakteristika, základní klasifikace, životní cyklus produktu
  • 7. Cena - faktory ovlivňující tvorbu ceny, metody tvorby cen
  • 8. Marketingová komunikace
  • 9. Komunikační mix - reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing, event marketing, integrovaná komunikace
  • 10. Distribuce - distribuční cesty, maloobchod, velkoobchod, fyzická distribuce
  • 11. Nové trendy v marketingu - mobilní marketing, guerillový marketing, product placement, word of mouth
  • 12. Internetový marketing - marketingový mix na internetu, virální marketing, affiliate marketing, a další podoby internetového marketingu
  • 13. Marketing služeb a neziskového sektoru
Literatura
    povinná literatura
  • BOUČKOVÁ, Jana. Základy marketingu. 3., nezměn. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6. Obsah info
  • KOTLER, P. a G. ARMSTROG. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 864 s. ISBN 80-247-0513-3. info
  • SKOŘEPA, Ladislav a Marek VOCHOZKA. Základy marketingu. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008, 101 s. ISBN 978-80-87278-01-7. info
  • KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
    doporučená literatura
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. Obsah info
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. info
  • PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
  • KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
  • KARLÍČEK, M., KRÁL, P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3541-2
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003. ISBN 80-247-0447-1
  • FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. Obsah info
Organizační formy výuky
přednáška
Komplexní výukové metody
frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na písemnou zkoušku2121
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16
aktivita na hodinách55
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 90 %
aktivita na hodinách 10 %
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016.