VŠTE:MAR Marketing - Informace o předmětu
MAR Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2010
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAR/01: Út 8:30–10:00 B1, M. Slabá
MAR/02: Út 10:10–11:40 B1, M. Slabá - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je, aby student pochopil, že jasně definovaná marketingová filozofie, důkladná znalost trhu, organizace podřízená marketingové strategii, dostatečný předstih v rozhodování a důsledná finanční měřitelnost efektivnosti marketingových aktivit jsou základními pilíři fungování úspěšné firmy. Předmět je zaměřen na pochopení principů důležitých pro marketingové řízení firmy -- naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení. Student absolvováním tohoto předmětu by měl umět využívat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s efektivním využitím příslušných marketingových nástrojů.
- Osnova
- 1. Základní pojetí marketingu
- 2. Principy marketingového řízení
- 3. Marketingové prostředí -marketingový plán a jeho komponenty
- 4. Kupní chování zákazníků
- 5. Marketingový výzkum
- 6. Marketingový mix
- 7. Výrobek - charakteristika, struktura, životní cyklus, podnikatelské hodnocení, inovace
- 8. Distribuce - třídění distribučních institucí, fyzická distribuce, druhy dopravy
- 9. Cena - faktory ovlivňující její výši, metody tvorby cen, cenové strategie, bod zvratu, exportní ceny, pravidla pro cenové změny
- 10. Marketingová komunikace - komunikační mix
- 11. Faktory a etapy rozvoje internacionálního marketingu
- 12. Selekce zahraničního trhu
- 13. Internacionální marketingový mix
- Literatura
- povinná literatura
- SKOŘEPA, L., VOCHOZKA, M. Základy marketingu. VŠTE České Budějovice. 2008. ISBN 978-80-87278-01-7
- KOTLER,P., ARMSTRONG,G. Marketing .Grada Publishing,a.s.,Praha,2006.856 s. ISBN 80-247-0513-3
- doporučená literatura
- BOUČKOVÁ J.,a kol. Základy marketingu. VŠE Praha. 2007. 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na písemnou zkoušku 21 21 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 aktivita na hodinách 5 5 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 90 %
aktivita na hodinách 10 %
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2010/MAR