VŠTE:Z_PED1_an Pedagogika I. - Informace o předmětu
Z_PED1_an Pedagogika I.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 0/0/0. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící)
PaedDr. Ing. Daniel Kučerka, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z_PED1_an/D01a: Ne 13. 3. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, 11:25–12:55 E7, So 7. 5. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, D. Kučerka
Z_PED1_an/D01b: Ne 10. 4. 8:00–9:30 E4, 9:40–11:10 E4, So 7. 5. 14:50–16:20 E5, 16:30–18:00 E5, 18:10–19:40 E5, D. Kučerka - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět se zabývá základy výchovy, pedagogickou terminologií, systematizuje a interpretuje základní pedagogické jevy a zákonitosti. Dále poskytuje základní informace o teoretických základech pedagogiky.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu studující
- objasní vztah mezi pedagogickou vědou a teorií;
- zná historický kontext vývoje pedagogiky;
- umí realizovat pedagogický výzkum a jeho analýzu;
- umí vysvětlit pojmy funkční gramotnost/negramotnost, alternativní a inovativní vzdělávání a sociální nerovnosti. - Osnova
- 1. Historický kontext vývoje pedagogiky jako vědy.
- 2. Tradiční a moderní pedagogika. Soudobé teorie vzdělávání.
- 3. Výchovný proces, výchova jako proces humanizace.
- 4. Dědičnost, vrozenost a rozvoj inteligence.
- 5. Dědičnost a rozvoj talentu.
- 6. Výchova a společnost.
- 7. Současný školský systém.
- 8. Vzdělávání žáků s nadáním.
- 9. Společenská role výchovy.
- 10. Pedagogický výzkum a jeho analýza. Metody a techniky pedagogického výzkumu.
- Literatura
- FREIRE, P., 2015. Pedagogy of indignation. Routledge.
- SKALKOVÁ, J., 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada. ISBN 80-247-1821-9.
- ČABALOVÁ, D., 2011. Pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2993-0.
- PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
- SKALKOVÁ, J., 2004. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido. ISBN 80-7315-060-3.
- PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
- PRŮCHA, J., 2015. Přehled pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0872-3.
- POSPÍŠIL, R. a K. VLČKOVÁ, 2006. Úvod do pedagogiky. Elportál. 1(1), 1-88. ISSN 1802-128X.
- PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7
- FREIRE, P., 2018. Pedagogy of the oppressed. Bloomsbury publishing USA.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 100 bodů, tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
- Informace učitele
- V případě nesplnění povinné docházky bude nutno vypracovat „kompenzační práci“ dle pokynu vyučujícího předmětu.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/Z_PED1_an