VŠTE:RLZ_a Řízení lidských zdrojů - Informace o předmětu
RLZ_a Řízení lidských zdrojů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2019
- Rozsah
- 4/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (přednášející)
Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_a/A5: So 23. 3. 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, Ne 31. 3. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, So 4. 5. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, R. Vaníčková
- Předpoklady
- FORMA ( K )
Úspěšné složení předmětů Podnikového řízení I a Personálního managementu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět navazuje na základní znalosti v oblasti personálního managementu. V souladu s novými poznatky v oblasti strategického řízení lidských zdrojů bude výuka orientována na nové způsoby a metody řízení lidského potenciálu.
- Výstupy z učení
- Studenti budou schopeni prakticky projektovat a realizovat strategické plány rozvoje lidských zdrojů včetně bilance jejich potřeb a zdrojů. Osvojí si moderní způsoby řízení pracovního výkonu, sestavování kariérních a adaptačních plánů. Součástí výuky budou i moderní formy hmotné a nehmotné stimulace, řízení interpersonálních a zaměstnaneckých vztahů včetně seznámení se s obsahem podnikového personálního auditu. Studenti budou obeznámeni se základy mezinárodního managementu v rámci globalizující se světové ekonomiky.
- Osnova
- 1. Teorie a podstata strategického řízení lidských zdrojů (ŘLZ) 2. Změny ve vnitřním a vnějším prostředí podniku a jejich odraz v oblasti ŘLZ 3. Principy a metody bilance potřeb a využití lidských zdrojů v podniku 4. Nové metody a formy získávání pracovníků a jejich stabilizace 5. Adaptační a kariérové plány 6. Vymezení a klasifikace pracovního výkonu zaměstnanců 7. Metody a formy hodnocení zaměstnanců 8. Motivace a stimulace pracovníků jako nástroj řízení pracovního výkonu 9. Řízení interpersonálních a zaměstnaneckých vztahů 10.Personální práce a personální útvary v systémovém pojetí podniku 11.Podnikové vzdělávání, formy průběh a kontrola 12.Personální audit, struktura, obsah a zpracování 13.Mezinárodní management lidských zdrojů
- Literatura
- povinná literatura
- CAHA, Z. et al., 2017. Management lidských zdrojů. Lüdenscheid: RAM-Verlag. 292 s. ISBN 978-3-942303- 52-1.
- ARMSTRONG, Michael a TAYLOR, Stephen, 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy: 13. vydání. Překlad Martin Šikýř. Praha: Grada Publishing. 920 stran. ISBN 978-80-247-5258-7.
- NĚMEC, O., P. BUCMAN a M. ŠIKÝŘ, 2012. Řízení lidských zdrojů. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. ISBN 978-80-7408-083-8.
- doporučená literatura
- URBAN, J.,. 2013. Management lidských zdrojů. Praha: Ústav práva a právní vědy, o.p.s. ISBN 978-80-905247- 4-3.
- VÁCHAL, Jan et al., 2013. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4642-5.
- CHLÁDKOVÁ, Alena a BUKOVJAN, Petr, 2015. Personalistka: dvanáctero správného vedení personální agendy. 5., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer. 526 s. ISBN 978-80-7478-692-1.
- KOUBEK, Josef, 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press. 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
- VANÍČKOVÁ, Radka a Stanislav BÍLEK. Personální management. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2014, 196 s. ISBN 978-80-7468-070-0. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 16 16 Příprava na přednášky 20 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 40 88 Příprava na závěrečný test 57 80 Účast na přednáškách 52 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 14 Celkem: 198 198 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
seminární práce 30 % - Podmínky testu
- Seminární práce bude vyhotovena na základě realizace výzkumného šetření dle zadání vyučujícího. Prezentace proběhne v~posledním týdnu výuky. Test bude realizován elektronickou formou na základě multiple-choice otázek. Celkové hodnocení je součtem bodů za seminární práci a písemnou zkoušku: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2019/RLZ_a